Taranis 9d plus eu i.c.m. nieuwe ontvanger

ik heb een vraagje ik heb een taranis van November vorig jaar van MRP, nu zit ik weer te kijken voor een nieuwe ontvanger x8r of de xrs. Maar alle ontvangers zijn tegenwoordig met LBT firmware waarvoor je de zender dus ook van nieuwe firmware moet voorzien. Maar als ik deze van nieuwe firmware ga voorzien moet ik dit dan ook voor de toen meegeleverde X8R doen die ik al heb? Dit voornamelijk i.v.m. de slecht verkrijgbare usb tool van frsky en ik denk dat ik ook geen stekkertjes heb om via de zender te updaten. Kan ik ook ergens zien op welke versie ik nu zit met de zender?

Een stekkertje maken is nog wel het makkelijkste van het hele flashen. Daarna begint de lol pas echt :wink:

nog even gezocht heb nog wel een oude breakout kabel van de naze die ik kan gebruiken, moet je alleen die kabel aansluiten dan? geen accu meer op de kanalen of iets dergelijks? heb ondertussen de XRS besteld we zullen het gaan zien

Nee, je hoeft de ontvanger idd niet op een accu aan te sluiten. Stroom krijgt ie via de kabel van de taranis.
Maar ik moet toegeven dat ik de flash procedure zelf niet meer helder voor de geest heb. Had er toen nogal moeite mee. Misschien is het de moeite waard dit topic nog even door te scrollen:
http://www.fpv-racing.nl/transmitters-en-receivers/d4r-ii-x4r-ii-en-eu

ja vind heel die taranis eigenlijk een heel gedoe vandaar het topic :geek:had eigenlijk gehoopt even ontvangertje te scoren, te binden, model aan te maken en te vliegen maar dat zit er helaas niet in. Maar bedankt in ieder geval nu nog even wachten op de ontvanger

het is trouwens gelukt, heel de tijd zitten kloten om erachter te komen dat je de zendmodule in je taranis los moet flashen :lol: