Sven75 - Deventer

Hallo allemaal,

Een nieuw lid erbij op het forum,

Ik ben Sven, 29 jaar en kom uit Deventer.
Dagelijks Audio/video technicus, en in de vrije tijd graag bezig met alles wat vliegt.

4 jaar geleden begonnen met heli vliegen, en al de nodige machientjes versleten.
Compass Atom 500 // Compass Warp 360 // Goblin 500 // Compass 7HV // Lynx Oxy 3
De Warp en de Oxy zijn nog in m’n bezit, maar de rest heeft een nieuwe eigenaar of ligt op het heli-kerkhof in onderdelen.

Sindskort ook een klein vliegtuigje ( warbird t28 ) gekocht omdat we bij ons op de vliegclub dit jaar voor het eerst Combat’s gaan houden :slight_smile:

En nu ben ik dus ook nieuwsgierig geworden naar quad’s, en dan met name FPV racing.
Heb me de afgelopen tijd al wel wat laten adviseren, maar even rondkijken op een FPV forum is natuurlijk ook niet verkeerd.

Dus nog niet in het bezig van een leuke set, maar wel op zoek.

Qua FPV bril zal het denk ik wel iets van Fatshark worden.
Maar qua quad ben ik nog aan het kijken naar een RTF of een leuke zelfbouw.

Groeten uit Deventer.

( nog meer actieve fpv racers in de omgeving? )

Welkom Sven [emoji106]

dankje ruud :wink:

Ben tevens even naar die Vortex aan het kijken die je tips,

aan de ene kant redelijk prijzig voor een eerste toestel, maar aan de andere kant heb je dan ook wel een leuk vlot racertje

Welkom! :thumbup:

Ik kom zelf uit Apeldoorn en ben ook nog maar net begonnen.
Vandaag was het prima weer, dus vanmiddag na het werk nog even een paar lipo’s leeg gevlogen.

Leuk, ik werk vanuit Apeldoorn :wink:

Waar ben jij mee begonnen?

Ik ben begonnen met een Dromida ominus. Leuk quadcoptertje en niet kapot te krijgen.
Vliegt vrij stabiel en gaat best rap alleen met een beetje wind gaat ie alle kanten op.

Sinds kort een Blackout mini-h, overgenomen van bjorn van hier op t forum.
Het zelf bouwen durfde ik nog niet helemaal aan.

Oke leuk !

Een quad bouwen is goed te doen hoor.
En bouwen van toestellen is altijd leuk om te doen :slight_smile:

Heb immers genoeg stick time en bouw ervaringen met heli’s, dus dat komt met een quad ook wel goed.

Succes met je blackout

Opzich knutselen aan rc is nooit een probleem geweest voor mij en doe ik al een aantal jaar. Maar dat was met auto’s en met een quad die toch best rap gaat en ook flink wat schade kan maken had ik toch het idee eerst wat meer familiair te worden met het vliegen voor ik a bouwen… :wink:

Maar dat gaat zeker in de toekomst gebeuren.

Mocht je je quad klaar hebben maar eens afspreken.

:thumbup:

zal nog wel even duren denk ik, moet even wat budget vrij maken door een heli te verkopen, maar de 2e hands markt is nou niet echt op en top.