Storm SRD250 eigen creatie

Aangezien ik over een week vakantie heb en deze nieuwe hobby ontzettend leuk vind ga ik er zelf 1 in elkaar zetten en samenstellen. Ik heb weer voor Storm gekozen vanwege uitwisselbaarheid onderdelen met mijn Storm SRD250 RTF en vanwege het feit dat er nog niets van het frame gesneuveld is bij mijn vele crashes. :wink:

Storm SRD250 frame
Emax 2300kv motoren
Naze32 Full met Cleanflight
FrSky D4R II ontvanger
FrSky Taranis X9D Plus zender
Micro MinimOSD w/ KV Team Mod
Afro ESC’s

Interessante manier van plaatsen van spullen!
Die antenne bijvoorbeeld. Ik hou er wel van als alles in het frame past :thumbup:. Ben benieuwd

Als het om een eigen creatie gaat dan zie ik graag een foto er van. :stuck_out_tongue:

Ik heb alleen nog het frame, een deel komt morgen, vrijdag en banggood heeft geen om het op te sturen om een of andere reden. Staat nu al 2 dagen in het warehouse.

Minim Micro OSD is wel binnen.

Maar ik snap de img functie nog niet van dit forum. :oops:

:wink:

Het frame

De Minim OSD

Een USB-FTDI adapter om o.a. de Minim OSD van andere firmware te kunnen voorzien.

Vandaag kwam de Naze32 Full binnen, gelijk aan de computer hangen en problemen met flashen. Driver geinstalleerd :oops: en geflashed met Cleanflight 1.9. :smiley:
Verder ook de juiste ontvanger voor mijn dominator v2 binnen en morgen een nieuw ImmersionRC. De andere ga ik nog (laten) repareren.

Pinnentjes op de Naze32 gesoldeerd vanmiddag en ook minim osd van kabels voorzien.

3D geprinte Naze32 doosjes in diverse kleuren. :wink:

Morgen hopelijk bestelling met ESC’s en andere zaken en dan kan ik echt gaan bouwen.

Motor, ESC’s, FC en ontvanger ingebouwd.

Vanmiddag een test vlucht gedaan, of meer geprobeerd op te stijgen, motor drie wilde niet echt. Moet nog kijken wat daar de oorzaak van is.

ESC gecallibreerd?
Vind je veel uitleg over op YT

Ja, ESC’s zijn nu gecalibreerd en ook een stuk gevlogen, ging prima. Ik heb alleen gemerkt dat de motorren niet goed op 4S draaien, boven de 1650 beginnen ze allemaal te vibreren. Op 3S vol gas geen probleem gemerkt. Morgen hopelijk setje Cobra motoren binnen.

Hier een filmpje van het probleem dat ik heb. Motor begint dus raar te doen richting vol gas. Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ?

Ik heb de oorzaak gevonden. Er is iets raars met de SimonK firmware. Ik heb in rcgroups.com gelezen dat het flash van BLHeli firmware de problemen heeft opgelost. 1 nadeel, ik heb de flashtool (nog) niet.