storm racing drone

Ik heb mijn oog laten vallen op een storm racing drone van helipal.
Waarschijnlijk kennen jullie deze wel?
Heb er al veel over ingelezen en ben tot de conclusie gekomen dat dit het is voor mij.
Gewoon bestellen, betalen, ontvangen, batterij erin en vliegen.

Tenminste, dit is wat ik verwacht ervan.
Op dit forum zitten mensen die al wat meer ervaring hebben dus ik dacht even checken bij de pro’s😉.

Ik wil ook zo’n bril erbij nemen.
Skyglass dual antenna is dat dan.
Hier zou ik ook graag een mening over horen, aangezien het allemaal best prijzig spul is…

Ook heb ik begrepen dat je met de camera die erop zit dus niet kunt opnemen/recorden…
Klopt dit?

En als ik deze set met bril koop, heb ik dan ook alles of moet ik dan nog allemaal laders en draden en accu’s en of dergelijke kopen?

Ook ben ik benieuwd of ik deze set goedkoper kan bemachtigen dan mij word voorgeschoteld.
Heb al flink gezocht, gebrowsed en gemaild maar vind het toch een stuk chiller om dit even in het Nederlands bij personen met verstand ervan voor te leggen.

Ik hoop dat er iemand de tijd/zin in heeft om mijn vragen te beantwoorden zodat ik knopen kan gaan hakken, en zo snel mogelijk ook langzaam in een pro begin te veranderen en dan ook hier op het forum lekker mee te tokken😊.

Bvd Denny

Voor dat geld ( 788$ inc bril) zou ik zelf een quadje bouwen. Ik neem dus aan dat je nog geen zender en dergelijke hebt ?

Je bent dan misschien net wat meer kwijt maar hebt wel betere kwaliteit en je leert zelf veel meer van bouwen en instellen…en bij een crash kan je hem ook weer repareren :slight_smile:

Die bril is bijvoorbeeld bij HK 110 euro goedkoper.

Mini H frame clone : 60 euro’s
Naze32 : 25 eur
4 maal dys 20a esc : 53 eur
4 maal cobra 2300 : 80 eur
Skyzone bril : 318 euro
SkyZone TS353 FPV zender : 34 eur
Zender bijvoorbeeld : Turnigy 9XR Pro en Frsky module en ontvanger. : 171 eur

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_51442__Turnigy_9XR_PRO_Radio_Transmitter_Mode_2_without_module.html
Cam : RunCam 600TVL : 36 eur

Totaal 777 euries…komen dan nog wel verzendkosten bij natuurlijk en lipo’s en lader en nog wat los spul.

Voordeel van jouw storm pakket is natuurlijk dat je in 1 keer klaar bent…maar niet leerzaam en je mist de fun van het knutselen ;D

Natuurlijk kan je ook met mindere componenten een veel goedkopere quad bouwen.

Je kan ook dit in de gaten houden…hier staan vaak leuke quadjes te koop hoor :slight_smile:

Voorbeeld :

http://www.modelbouwforum.nl/threads/blackout-mini-h-compleet.232192/

Ik heb de Storm SRD250 gekocht, ik heb nu ongeveer 2 weken. De drone zelf is goed, maar de accu lader is bagger en accu’s zijn ook niet fantastisch. FPV camera is goed heb ik gelezen. De ESC’s zitten ook aan de onderkant bevestigd en van wat ik begrepen heb uit dit forum, beter om ze boven op de armen te bevestigen. De flight controller is een CC3D mini en zit niet in het midden van de drone, maar op de ontvanger geplakt en volgens mij is het in midden de beste en meeste logisch plek. Tis wel een stevig ding, van het weekend hard gecrasht op kunst gras, 1 arm zat de verkeerde kant op, 1 schroefje vervangen en ik kon weer.

Ik ga wel volgende week er zelf een bouwen en gebruik daar het zelfde frame voor. De rest heb ik zelf samen gesteld. Ik heb die ik nu heb, zo goed als helemaal uit elkaar gehaald om te kijken hoe alles in elkaar zit. Er zitten veel sterkertjes en lange draden, waardoor je makkelijk delen kan vervangen.

De gedachte om een kant en klare FPV racer te kopen is leuk en misschien handig.
Maar ga er maar vanuit dat je binnen twee vluchten alweer moet sleutelen. En dan moet je dus alsnog zelf aan de gang.
Uiteindelijk gaat het allemaal kapot. Niet kunnen of willen solderen, sleutelen, repareren in deze hobby is niet echt een optie.

Het voordeel is dat de onderdelen allemaal goed bij elkaar gezocht zijn bij die RTF quads.
Als je zelf gaat bouwen moet je echt gaan kijken wat er bij elkaar past aan onderdelen.

Zijn onderdelen makkelijk en snel verkrijgbaar voor de Storm racer? Ook iets om over na te denken.

Ik heb afgelopen weekend nog een complete frame besteld en dat wordt vandaag geleverd.

Superbedankt voor jullie reacties.

Ik snap wat jullie bedoelen met een kant en klare kopen en dat het miss beter en slimmer is om er zelf 1 te bouwen, maar ik ken mezelf erg goed en aangezien ik erg weinig tijd voor mezelf heb (kinderen,vrouw,hond,werk,vrienden😨) lijkt het mij beter om hem gewoon in 1 stuk te krijgen😆.

Ik las ook dat er overal stekkertjes op zitten en dat solderen niet echt nodig is.
Ik ben een handig persoon en heb technisch inzicht dus het reparen na chrashen zie ik niet als een probleem.

Ik had idd al gezien dat die bril bij hk goedkoper is.
Als ik die daar koop hoef ik er verder nix bij te hebben?
Gewoon alleen de bril?

Ook lees ik dat de batterijen en lader dus nie goed zijn…
Kan ik dat ook gewoon bij hk bestellen dan?
Weet nie welk merk er past, beter is…

Zat sowieso al te denken om echt puur alleen de drone bij heipalen te kopen en de rest dan bij hk waarschijnlijk.

Bedankt gasten!

:slight_smile: solderen nou dat ga je zeker leren.
ook met een kant en klaar Quad .

als je één keer goed crasched is er zeker iets kapot .
kan je al goed Los vliegen ??

Al mijn vliegervaring heb ik op mij eachine h8 vergaard.
En ik was er al aardig handig mee!
Kweenie wat je met los vliegen bedoeld.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_53706__Quanum_DIY_FPV_Goggle_Set_with_Monitor_KIT.html

Ik lees ineens veel over deze bril.
Kost geen drol…
Maar om mee te beginnen miss goed genoeg?
Iemand ervaring ermee?

LoS --> Line of Sight, ofwel ‘oldskool’ op zicht vliegen en niet FPV.

Ahaaa… weer wat geleerd😉
Dat is eigelijk mijn enigste ervaring.
Heb nog nooit met een beeldscherm gevlogen.
Maar lijkt me super vet!

Heb er nog 1 V1 liggen hier… gebruik deze soms om geïnteresseerden mee te laten kijken.
Vind de resolutie veel te laag om zelf mee te vliegen, zit ook niet lekker op mijn neus maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
Als je toch opteert voor een scherm, zou ik toch gaan voor de V2 van HK
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_78125__Quanum_DIY_FPV_Goggle_V2_w_5_inch_LCD_Monitor_Kit.html
Is iets groter en denk ook aangenamer om te dragen. De V1 is gewoon een onderbroekenelastiek rond je hoofd waardoor de goggle zwaar doorweegt op mijn neus…

Let wel dat je dan ook nog een accu, ontvanger en antennes aankoopt.

Dacht wel dat er piloten zijn hier op het forum die hier tevreden mee rondvliegen.

Oké dus tog de v2 dan maar.
Maar met de bril alleen ben ik er nog niet dus…
Ook nog al die dingen erbij.
Ben ik dan niet net zoveel kwijt als bij helipal?
Anders bestel ik um gewoon mee.
Of moet ik daar ook nog die dingen erbij kopen denken jullie?

Bij HK Europe ben je voor de V2 + Spiro antenne + 1500 2s lipo + receiver (niet in stock) 192,06 EUR kwijt.
Ga ervanuit dat al het zendgebeuren al in je quad zit (Camera en zender VTX)

Je kan ook een Fatshark Attitude V2 voor 317,59 EUR bestellen, zit er tevens een lipo, 25mW zender en een FS camera bij…
Heb deze FS Attitude ook en ben er heel tevreden over…

Leven is keuzes maken… :smiley:

Edit: let ook op bij invoer van buiten Europa, bij een hoger bedrag de invoerkosten en BTW nog aangerekend worden…

192 euro? Voor de bril met alle toebehoren?
Stuur mij die link ff door dan😉.
Ik kan het niet vinden… zo goedkoop.
En ik denk dat al het zendgebeuren idd al op de quad zit?

Goggle V2 (57,32 EUR)http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_78129__Quanum_DIY_FPV_Goggle_V2_w_5_inch_LCD_Monitor_Kit_EU_Warehouse.html

Antenne SMA connector (36,39 EUR) - kan je eventueel elders nog goedkoper vinden
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_72929__ImmersionRC_LHCP_5_8GHz_Circular_Polarized_SpiroNet_Antenna_V2_SMA_EU_Warehouse.html
OF bij Banggood (13,95 EUR) - werken bij mij ook goed om rondjes te vliegen
http://www.banggood.com/Aomway-5_8GHz-FPV-4-Leaf-Clover-AV-Transmission-RHCP-Antenna-1-Pair-p-961730.html

Lipo (mogelijk moet je daar wel even een correct stekkertje aan solderen en een splitsing om zowel de bril als de ontvanger te voorzien van spanning) (8,92 EUR)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_32564__Turnigy_nano_tech_1500mAh_2S1P_20_40C_Lipo_Receiver_Pack_EU_Warehouse.html

Ontvanger SMA connector (53,67 EUR) (wel niet in stock in EU warehouse)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_72733__The_New_Diversity_FR632_5_8GHz_32Ch_Auto_Scan_LCD_A_V_Receiver_EU_Warehouse.html

OF bij Banggood (is dezelfde als bij HK)
Ontvanger SMA diversity (heb ik zelf ook) voor 53,05 EUR

Wat heb je best ook nog nodig:
Pigtail om je video zender (VTX) mee te beschermen bij crashes (2,84 EUR)

Wel steeds opletten dat je ofwel SMA connector apparaten koopt of RP-SMA, er zijn verloopstekkertjes tussen beide systemen, maar werkt wel lastig…

En zo kan ik nog wel even doorgaan, mijn hobbykamer puilt dan ook uit van de “heb ik misschien ooit wel eens nodig” - spullen… :crazy:

En als ik alles optel, kom ik zelfs nog goedkoper uit!

Oké top!! Dank je wel!

Maar ik dacht dat we het over de skyzone glasses v2 hadden…:open_mouth:
Doet deze bril er niet voor onder dan?
Want als ik een paar knaken kan besparen ben ik daar natuurlijk niet vies van als echte nederlander​:wink::wink::wink:.

Ben benieuwd wat jullie meningen zijn

Nadeel van het geschreven woord… Was nog voort aan het borduren op post#8 waar je de HK Quanum Goggle aanhaalde… :lol:

Het powerdistribution gedeelte van een SRD250.

Ow haha had al zo’n vermoeden :slight_smile:
Maar is die bril vergelijkbaar in de zin van het is ruim voldoende voor het geld?
Nou moet ik zeggen dat die bril ook wel oploopt qua geld zie ik zo…
Kan ik dan gewoon beter meer neerleggen voor de skyzone?
Is die dan gewoon echt beter voor dt geld??
Koop liever in 1 x goed dan dat ik het half doe… snappie😉

Geef graag meningen aub want dat is wat telt he!
Ik heb liever oprechte meningen van mensen die er ook daadwerkelijk ervaring mee hebben.
Sorry als ik wat ongezouten overkomt zeg maar, maar ik zoek het liever gegrond uit dan dat ik me geld weggooi… sorry als ik mensen op de teentjes trap hiermee…

Maar dat achterwegen top dat jullie mij zo goed assisteren! Het helpt mij erg goed!

Thx( heb een slokje bacardi en vodka op ter informatie…:blush:)