Stel je hangt in een boom

Ik vroeg mij af; ik heb al enkele keren gehad dat ik mijn quad vasthing in een boom. Gelukkig redelijk laag, dus dan kon ik hem er zelf uit halen of er iets tegenaan gooien. Maar ik vraag mij af; stel je hangt hoog in een boom. Dan kun je met geen mogelijkheid meer armen, toch? Hoe haal je hem dan uit die boom, ideeen?

Er zijn gasten bij die een hengel van 6 meter of meer meenemen. Was dat niet [member=272]pufpuf[/member] ?
Is een optie natuurlijk. Makkelijk mee te nemen wanneer helemaal ingeschoven.

Maar het blijft altijd een uitdaging natuurlijk :wink:
Je weet in ieder geval waar hij hangt. Kun je er een aantal dagen over doen om hem eruit te krijgen…

Ah ja ok, dat is zeker een optie ja.
Er is geen emergency arm om even de props een zetje te geven? Om hem zo los te krijgen.

Zolang de zender nog contact heeft met de ontvanger en er geen kabels of iets dergelijks gesneuveld zijn, kun je nog gewoon armen of disarmen. Totdat de Lipo leeg is natuurlijk…

Ik zou niet weten waarom bepaalde functies niet meer zouden werken.
Maar waarschijnljik gaat het laten draaien van je motoren niet werken. Grote kans dat er bij één motor een tak tussen zit waardoor de motor blokkeert en zelfs een ESC door kan branden. Maar ja… liever een ESC dan helemaal geen quad meer.
Uiteindelijk probeer je alles natuurlijk!

Toch niet teveel gas geven als je in een boom hangt, voor je het weet schiet er een steekvlam uit je ESC en sta je te kijken naar een kerstboomverbranding… :silent:

Altijd in de kofferbak :thumbup:

Ik neem meestal; een insteek hengel mee van 6 meter en een schepnet om op tevangen :slight_smile:

Maar als hij scheef hangt, dan armed een Naze32 toch niet? Kettingzaag zou eigenlijk “beste antwoord” moeten krijgen :lol:

Heb de mijne al een een meter of 10 in de boom gehad. Gelukkig ong. 100m van mijn huis af, heb 4 bezemstelen aan elkaar gebonden en een laddertje meegenomen naar de boom.

Je kunt ook de plaatselijke helikopterpiloot om een gunst vragen :o :clap: 8)

In Australië pakken ze dat wat rigoreuzer aan :

De quad hebben ze terug dus het werkt wel :slight_smile: Alleen de esc’s doorgebrand en de props gesmolten.

ik heb al eens 4 oude plinten aan elkaar geschroefd…

tegenwoordig heb ik van de glasfiber tentstokken, werkt ook

“Friends in high places” ;D

Ik heb tot nu toe 2 keer een bahco gebruikt met een touw er aan. Bahco met touw de boom in slingeren en dan trekken zodat je de takken kan schudden. Werkt tot op om meter of 5 van de grond.

Ok ,nu eerlijk hoeveel keer heb je hem op je hoofd gehad??
:stuck_out_tongue:

Dan is een kettingzaag inderdaad veiliger :slight_smile: of een getrainde chimpansee…in Burgers Zoo zit er 1 die heel handig is met stokken en drones :slight_smile:

Een steen aan een stuk touw binden. De steen over de tak gooien waar je quad aan hangt, en de steen naar de grond laten zakken. Als het goed is heb je nu je touw om de tak heen zitten. Dan kun je gaan schudden aan de tak, en/of de quad van de tak schuiven door aan het touw te trekken.

Edit: AH. Of en bahco. Dat werkt blijkbaar ook

Stel je hangt in een boom…Boven water…

Vandaag de Bahco methode 2x met succes toegepast!

Een keer om mijn quad uit de boom te halen. Die hing niet zo hoog dus dat was zo gebeurd. De tweede quad zat heel hoog in een boom, en heeft uren gekost om die er uit te krijgen. Zie ons hier in actie: https://youtu.be/x_3lUD-Au5Y

Maar het bewijst maar eens dat het wel effectief is!

Jammer dat ik er niet bij was… had het wel willen zien haha! Maar goed dat hij eruit is, anders zou het toch echt balen zijn…