startsetje ?

Ik ben alvast aan het rondkijken voor een leuk setje om te beginnen met FPV.
Nu zag ik deze set http://www.madhobby.com/fpv-and-telemetry/FatShark-Teleporter-QVGA-Kit

Wat is jullie mening daarvan, ik onderaan de beschrijving, staat er dat het zeker zo goed is als een predator.
Als het wat is zou het een mooi compleet setje zijn om mee te starten.

Alvast bedankt 8)

Ik heb eens een keer in een teleporter v3 mogen kijken en die is qua beeld toch echt iets minder als de predator v2.
Beeld zag er wat pixelig uit (duidelijk de losse pixels zichtbaar) in de teleporter terwijl bij mijn Predator v2 de pixels netjes op elkaar aansluiten (beetje lastig uit te leggen, lijkt wel alsof de schermpjes van de teleporter te dicht bij je ogen zitten ofzo)

Ik heb net mijn teleporter verkocht en een dominator gekocht. Die 320x240 pixels is wel aan de lage kant. Ok te proberen is het prima maar als je het hele FPV gebeuren leuk vindt koop je heel snel weer een betere.

Dan kan ik beter, gelijk iets beters kopen.
Ander denk ik dat ik na de eerste vlucht al wat anders wil.

En twijfel nog of ik een setje koop, of dan alles los van elkaar koop.
Heb wel rond gekeken, maar zie meestal dat de bril als set verkocht, of weten jullie misschien waar ze eventueel los kan kopen.

Bij hobbyking zag ik een 600tvl fpv camera en een 700tvl fpv , volgens een revieuw zou de 700tvl veel duidelijker beeld geven.

een kameraad van mij is ook aan het kijken naar een bril en kwam met de volgende modellen.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_53706__Quanum_DIY_FPV_Goggle_Set_with_Monitor_KIT.html
en
http://m.banggood.com/VG320A-Portable-72-Inch-Multimedia-Player-Digital-Video-Glasses-p-909126.html

zijn er mensen hier die met een van deze of soortgelijke ervaring hebben of mensen kennen die er hebben?

Heb eens door de quanum bril gekeken, en dat was een heel leuk ding voor zn geld!

1 bericht afgesplitst naar eigen onderwerp

Ik heb de Quanum (eigenlijk als back-up), maar geeft wel heel redelijk beeld. Vanwege de lens vervormt het beeld een beetje. Overigens, wél goed de lens erin zetten, anders kijk je tegen cirkels aan.

heb ook een Quanum. heb wil deze scherm in bestelling voor betere beeld.

ik vlieg nu inmiddels met een fatshark base die ik van Pebbles hier van het forum heb overgenomen.

Nu ga ik kijken voor een ander Bril twijfel nog tussen de headplay en een fatshark dominator V2 :smiley:

Keuzes keuzes :stuck_out_tongue:

Ronnie,

Ik hoop dat je de HeadPlay koopt. Ik hoor en zie er goede dingen over speciaal samen met FPV racing.
Ik wil hem namelijk wel eens in het echt zien en proberen ;D

Sommigen vinden hem duur icm de hardware die er inzit maar ik hoor en zie niemand klagen over het beeld en het gebruiksgemak.

Even op YT zoeken naar videos levert een flinke vangst op.

Heb nog niet veel over de Headplay gelezen, maar ik weet wel dat ik ontzettend blij ben met de Dominator V2.
Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Voordeel van de V2 vind ik ook de opname functie. Wanneer je de quad kwijt bent, kun je ter plekke de opname terug kijken en exact zien waar je terecht bent gekomen.

En zo’n Headplay op je hoofd… ik vind het er nog steeds niet uit zien :wink:

wat een ding joh die headplay :slight_smile:

lijkt wel of je een koelkast op je hoofd hebt hehe.

ik ben ook pas begonnen met de enorm verslavende hobby.
mijn overweging om toch wat meer uit te geven voor een bril is dat als ik het zo bekijk de hobby nu pas echt van de grond aan het komen is.
bedoel als je kijkt naar onderdelen spares enzo vaak is veel uitverkocht. de groei op de forums is ook behoorlijk.

stel je vind het niks zal je denk ik weinig tot geen verlies hebben en verkoop je een bril binnen no time weer.

prijs technisch ben ik gegaan voor deze winkel
Electronicarc.com

spaans bedrijfje en prijs technisch ok gratis verzending ik had hem de volgende dag in huis. :geek:
geen onzin met douane kosten enzo. (hou rekeneing met de ontvanger voor de bril die moet los gekocht worden staat onderin als optie dan is deze goedkoper )

Daar heb ik hem ook besteld. Nette prijs en snel in huis!

Ik bedoel niet dat de Dominator V2 slecht is, ik heb hem zelf ook.
De headplay heeft wel als voordeel een HDMI ingang. Daar zullen de Inspire boys blij mee zijn.

Hier is een review video van de headplay https://www.youtube.com/watch?v=HuHHYkZyOE0

Toch heeft die headplay hele goede revieuws :wink: :slight_smile:

Die 600 sony van hobbieking is niet mooi in kwaliteit
je kunt beter de orginele bestellen

Kijk maar op youtube
hobbieking versie is minder kwaliteit .