Starten met bouwen eerste Quad

Wat raden jullie aan. Meteen beginnen met een blackout mini H frame of met een goedkoper frame beginnen. Ik ken mezelf en wil uiteindelijk als de hobby uit de hand loopt :slight_smile: toch beter materiaal gebruiken.

Wat is een clone van dit frame en waar kan ik die bestellen. Is dat ook een goede optie?

Wouter

Of beginnen met een Emax kit :slight_smile: zoveel mogelijkheden.

Leuk om te horen dat je aan het bouwen bent, ik zelf ben namelijk ook net begonnen met me eerste fpv-racer. Zelf heb ik (op aanraden van andere) gekozen voor het ZMR250 frame. Een populair frame dat goed verkrijgbaar is en voor 15euro (glasfiber versie, 30 voor carbon versie) ook niet zā€™n redelijk probleem is als je hem stuk vliegt. :wink:

Daarnaast bied dit frame ook de mogelijkheid om een PDB er aan te hangen, dit vervangt de onderste plaat van het frame. Ik heb voor het PDB board gekozen voor de Diatone die ik heb besteld bij multirotormenia.com koste me 16euro met verzendkosten erbij. Dit omdat ik vaak heb gehoord dat de Diatone PDB die banggood levert niet helemaal past op de ZMR250 (gaten lijnen niet mooi uit). Als ik nog eens voor een PDB moet kiezen voor mijn ZMR250 zou ik kiezen voor de MRM PDB, dit is een nieuw board met meer mogelijkheden maar kost Ā±25euro met verzendkosten.

Kleine tip, als je voor een PDB gaat, spuit dan met een lijmpistool wat lijm op de soldeerpunten. Voorkomt kortsluiting in de toekomst met nat gras ect.

Bedankt voor de info. Ik ga denk ik ook voor een PDB. Ik kwam ook deze nog tegen. Een originele Blackout. http://www.readymaderc.com/store/index.php?main_page=product_info&products_id=3524

Heeft de MRM PDB meer voordelen tegenover een van Blackout?

Wouter

Ik ga in ieder geval ook voor een ZMR250

Let op dat die van de Blackout alleen past op een Blackout Mini H.
Voor de ZMR250 is er wat meer keus. Zoals hierboven al beschreven.

Inderdaad, de black-out gaat niet passen op de ZMR250. Voordeel van het MRM PDB tegen over de Diatone versie is in mijn ogen dat je dingen zoals een buzzer ect ect direct op de PDB kunt aansluiten. Minder gerommel met kabels op het frame enzo.