Spektrum DX6i met Orange R650X signaal verlies

Hallo allemaal,

Ik vlieg samen met mijn broer sinds een paar weken met onze 250 racers, nu heb ik mijn signaal tijdens de laatste paar vluchten verloren en mijn broer ook. Niks erg paar lichte crashes. Nu was ik van de week fpv aan het vliegen en ik vloog over een sloot, toen ik om wou draaien om snel terug te komen viel mijn signaal weg en viel mijn quad 1 meter langs de sloot… dus ik had echt heel veel geluk… owja ik vloog denk ik 50 meter weg dus dat kan het niet zijn. Normaal vliegen we namelijk makkelijk 300 meter met de orange ontvanger. Nu vraag ik me af of jullie misschien weten wat het zou kunnen zijn? Ik gebruik spektrum dx6i met Orange r650x. Hier is nog een link van de crash:

Alvast bedankt!

Groetjes Robin

Hoe zit je antenne bevestigd? Carbon kan je signaal namelijk blokken.

Ik vermoed ook dat het je antenna placement is van de al korte antennes van de rx. Doe in ieder geval een range test in een straal van 30 meter rondom je hele quadcopter om te zien vanuit welke hoek je signaal geblokkeerd word zodat je de antenne anders kunt plaatsen.

Hoi,
Dankjewel voor jullie snelle reacties!
Ik ga dit morgen even testen.
Ik heb de antenne geloof ik door het frame naar de onderkant zitten en die steekt er onder uit. Bij mijn laatste vlucht heb ik namelijk helemaal geen last gehad van signaal verliezen maar ik maakte me zorgen omdat hij erg dicht bij de sloot crashte. Ik ga morgen de range check doen.
Dankjewel!

Gr Robin

Nog kunnen testen ? Ik ben zelf geen fan meer van Orange ontvangers, zo wel op heli’s als quads heb ik wel eens failsafes gehad op 100-150 meter.

Plaatsing van de antenne is in deze heel belangrijk, als jij een scherpe bocht maakt of een flip of roll is inderdaad de kans heel erg groot dat het carbon een schild vormt en het signaal weg valt met als gevolg een failsafe. Met de Taranis nog nooit gehad en dan vlieg ik soms ook stukken verder dan de 300 meter :slight_smile:

Ik heb veel problemen gehad met originele spektrum en orange ontvangers. Zelfs wanneer ik een spektrum ontvanger met extra satteliet gebruikte had ik op carbon heli en quadcopter frames regelmatig last van glitches en signaal verlies. Tegenwoordig gebruik ik lemonrx satelieten met diversity (twee ontvangers in 1. Dat zijn de orange en spektrum satelieten naar mijn weten niet, ondanks de twee antennes.) En heb ik er geen last meer van. Perfect signaal met groot bereik.

De antennes van de lemonrx diversity sat en ontvanger zijn ook langer waardoor je ze lekker boven het frame uit kunt laten steken. En ze hebben dezelfde antenne aansluiting als de frsky antennes, dus als er ooit 1 tussen de props komt kun je die voor een paar euro zelf binnen 20 seconden vervangen.

Ik weet niet of ik naar de producten mag linken. Vandaar geen linkje.

Hallo alweer bedankt voor jullie reacties. Range check was goed en heb mijn laatste vluchten geen enkele last gehad van signaal verliezen… dus geen idee waar het aan ligt. Ik lees op internet ook dat de ene orangerx wel goed is en de andere weer niet… taranis is voor mij nog te duur :stuck_out_tongue: maar ik zal is even opzoeken naar de lemonrx, bedankt voor de tip! Nu maar doorvliegen en hopen dat het niet vaker gebeurd. Intussen even kijken naar een andere ontvanger! :slight_smile: bedankt!

Al eens gekeken naar de nieuwe spektrum ontvanger spm4648. Hij heeft langere antenne’s speciaal voor de quad racers. Ik gebruik hem nu en nog geen problemen gehad. Hij zit bij mij rechtstreeks aangesloten op de fc. Een spracing evo f3.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik vlieg ook een Dx6i met Lemon diversity satellites, samen met 1.2Ghz video, alleen failsafe gehad met een rangetest van 800meter om te kijken wanneer hij geen bereik meer had

Diversity is trouwens niet 2 ontvangers in 1 maar de ontvanger gebruikt de antenne welke het beste signaal ontvangt

Ik heb ook nog een quad vliegen met een ppm diversity ontvanger met een diversity sateliet en 500mw 1.2G vtx, nog geen enkel probleem mee gehad!

Bedoel je niet de Orange R615X ? Als dat zo is dan zou je beter een andere kunnen aanschaffen met lange antennes.
Deze ontvanger heeft namelijk te korte antennes om goed buiten het carbon frame te laten steken.

Ik vlieg nu al een meer dan een jaar met lemonrx sattelite’s met lange antennes en haal er behoorlijke lange afstanden mee