Spektrum DX6e

geacht forum,

ik heb een zelfbouw quadcopter, de flightcontroller is een KK2.1.5
ontvanger is een DSMX S603 7 channels
en ik heb een Spektrum DX6e. mijn probleem is ik krijg hem niet aan de praat, ik weet ik niet goed hoe ik de zender goed moet instellen. ik heb wel een handleiding maar allemaal in het Engels waar ik niet goed raad mee weet.
ik krijg de FC ook niet “ARMED”
ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die mijn kunnen helpen met dit probleem.
alvast vriendelijk dank allemaal voor de hulp.

met vriendelijke groet Herman

Hoi Herman,

Ik had ooit bij mijn DX6 dat de endpoints niet goed stonden waardoor de throttle nooit helemaal op 0 kwam. Daardoor wil je quad dan niet armen. Je kunt dit aanpassen door met betaflight te verbinden met ingeschakelde zender, en dan onder het kopje ‘receiver’ de minimale waarde aan te passen, of door in de DX6 de endpoints wat op te rekken (ben even kwijt hoe dat daar ookalweer genoemd wordt).

Hallo Bjrno,

dank je wel voor de informatie,maar ik echt nog een beginneling,
ik weet niet wat endpoints zijn er waar ik moet wezen om die in te stellen.
ik weet niet ook hoe ik de spektrum in moet stellen.
en ik heb een DSMX S 603 ontvanger maar ik weet ook niet of deze wel goed geschikt is voor de spektrum DX6e. en kun je mijn vertellen wat een goede en fijne flightcontroller is? ik heb nu een KK2.1.5 , maar ik krijg ook steeds te zien op het scherm no yaw input, terwijl de kabeltjes er gewoon in zitten.

groet Herman

Ik heb zelf recent een Radiomaster TX16s gekocht als vervanging voor mijn spektrum zender, maar deze is op zich niet makkelijker in te stellen. Het is vrij lastig om je op basis van bovenstaande Posts concreet uitleg te geven. Wat is er bijvoorbeeld wél gelukt? Zie je de stick input in betaflight?

nee Bjrno , waar moet ik die vinden?

Heb je betaflight op je computer en heb je daar je quad mee kunnen verbinden?

nee ik heb geen betaflight op me computer, ik verbind de quad niet met de computer ook. is dat dan wel de bedoeling Bjrno?

Ja dat is wel een beetje de eerste stap :blush:
Betaflight is het programma waarmee je alles van je quad kunt instellen.

PS: Haal altijd je propellers van ja quad af als je aan het instellen bent!

ja, maar ik heb een KK.2.1.5 flightcontroller erop zitten en die kan je ook instellen, wat ook niet makkelijk is

Heeft die controller nou een display?

Had je deze al gevonden?

ja, die controller heeft een display, en ja die heb ik al gezien,maar het is allemaal in het Engels ook, vind ik niet er makkelijk.
ik vraag me eigenlijk af is deze spektrum wel ideaal voor een beginner?
en is deze ontvanger wel de juiste voor de zender?

ik weet ook niet goed hoe al de schakelaars van de zender horen te staan

Die Spektrum is echt prima en die ontvanger moet ook gewoon werken. Ik heb geen ervaring met deze flightcontroller maar misschien is het een idee om een keer met iemand af te spreken die wat handiger is met de Engelstalige handleiding? Een handig neefje ofzo? Of desnoods met hulp van Google Translate proberen? Of Deepl (die vertaalt nog beter)

ja, maar dus bij travel adjust moet alles op 0 staan ?
en wat denk je over de flight controller naza 32 zijn deze beter, en hoef je deze niet in te stellen?

Travel adjust moet denk ik omhoog zodat de sticks grotere bewegingen maken. Dacht dat die standaard op 100 stonden?

Elke flightcontroller moet geconfigureerd worden op zich. Ik denk wel dat een flightcontroller zonder display die je met de PC configureert handiger is. Zo doet volgens mij ongeveer iedereen het die met een fpv racer vliegt. Welke je dan op dit moment moet hebben weet ik niet. Ben er een tijdje uit geweest. Mijn eigen quads hebben op aanraden van @walterkort een Aikon F7.

ja, maar ik heb geen race vlieger Bjrno, zijn deze flight controllers ook dan geschikt voor grootte quadcopters? en moet je die alleen dan instellen met betaflight?
is dat met die naza 32 dan ook via de computer?
zit denk ook geen display op. waar is dan het best en goedkoopst om te kopen?

Haha nee ik ging er vanuit dat je een racer had gemaakt gezien waar je je vraag stelt :blush:
Van naza etc weet ik echt niks hoewel we ongetwijfeld andere leden zijn die daar wel verstand van hebben.

dus zijn die Aikon F7 dan alleen geschikt voor race drones?

en sluit je daar dan gewoon ook de ontvanger aan en de ESC ?