SP Racing F3 EpiPDB+EpiRex

heey mensen.

ik ben bezig met me eerste build en was aardig onderweg. heb de EpiPDB, ESC’s en motors al aan elkaar zitten alleen nu kom ik met het probleem van mijn FC. ik heb namelijk de SP Racing F3 implaats van een Naze 32 die je er zo op kan zetten. achter af gezien had ik de Naze beter kunnen kiezen als ik kijk naar mijn ervaring met elektronica maar dat is nu te laat :(.
ik loop nu al uren het internet door te spitten maar kan geen simpele oplossing vinden. ik heb geprobeerd te achterhalen welke pinnen van de Naze overeen komen met de stekkertjes van de SP maar daar kom ik niet uit.
daarna ben ik gaan kijken of ik de SP FC gewoon buiten de PDB om kan aansluiten, daar kwam ik wel wat verder mee allen dan zit ik nog met het probleem van de EpiRex waar ik weer moet weten welke pinnen overeen komen met die van een andere ontvanger. en daar liep ik dus ook weer vast. nu hoop ik dat iemand ervaring heeft met de SP F3 FC, de EpiRex, en de EpiPDB die me verder kan helpen. op het moment ben ik al blij als ik hem de lucht in kan krijgen en dan LOS kan vliegen. en dan komt de camera monteren wel een paar dagen later wat daar voorzie ik ook al wel genoeg speur werk.

ik heb hier wat links die ik gebruikt heb.

handleiding van de SP Racing F3
http://seriouslypro.com/files/SPRacingF3-Manual-latest.pdf

handleinding Naze32 REV6(niet mijn FC)

je zal de SP FC wel gewoon kunnen aansluiten daar twijfel ik niet aan(ondanks dat ik geen ervaring met die FC heb) maar op zo’n klein bordje is het wel echt een voordeel als je je flightcontroller gewoon zo kunt inpluggen. Als je nou kijkt naar builds op kleine quads die dit niet kunnen en wel netjes en strak gemonteerd zijn qua cable management dan wordt er vaak alles gewoon gesoldeerd op de flightcontroller om zo ruimte te besparen en de kabels op de exacte maat te hebben. De Epirex met zn pdb maakt het denk ik ook lastig om dat goed voor elkaar te krijgen

Als het je eerste build is zou ik lekker gewoon een naze32 nabestellen, dan heb je nu een flightcontroller over. Maar zodra je de pids netjes hebt afgesteld van je Epirex ga je waarschijnlijk alweer inspiratie hebben voor je volgende projectje :wink:

Van je fc verbind je de ppm leads op je pdb met de sbus leads, motor nummers volgens mij hetzelfde 1=1, 2=2 enz (cleanflight), buzzerpads verbinden, 5v van je pdb naar f3 en volgens mij ben je dan na instellen al vliegbaar

bedankt voor de info :thumbup:
maar ben al om. heb nu ook de naze rev6 thuis dus ben daar maar mee aan de slag gegaan. ik gebruik de sp FC wel voor een volgende build als ik er net wat meer ervaring mee heb. is ook wel beter ook want ben al een dag bezig met instellen en het is nog niet goed krijg allemaal errors. maarja houd me van de straat :S