Sony HS1177 4polige stekkertje

Hallo,

Gisteravond een nieuwe houder gemonteerd op mijn ZMR250, maar bij het loshalen van het 4 polige stekkertje van de camera braken er 2 draadjes net na de klemverbinding af.
nu ben ik opzoek naar een webshop etc waar ik dus een 4polig stekkertje (het liefst voorbedraad) kan bestellen.

groet,
jeffrey

Wat bedoel je met klemverbinding ? Je bedoeld het stekkertje wat de cam in gaat ?

Misschien zo iets bestellen (EU warehuis). Wel goed kijken naar de kleuren ( + en -) en eventueel draadjes omwisselen.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=67862

Of je knipt de kabel van de OSD eraf :slight_smile:

Ik kan thuis ook wel effe kijken of ik nog wat heb liggen :wink:

met de klemverbinding, bedoel ik daar waar de draad wordt geklemd in het metalen deeltje in de plug.

ik bedoel inderdaad de plug die in de FPV cam gaat,
alleen zou ik hem graag zodanig willen bestellen dat het alleen die 4polige stekker is en de andere kant zonder plug zodat ik deze op maat kan knippen en vervolgens kan solderen aan het bestaande kabelboompje.

Ik zal vanavond eens kijken thuis…misschien heb ik nog wat van die OSD kabels liggen met een 4 pin plug.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

dat is het kabeltje dat ik nodig heb… :thumbup:

enkel zoek ik dan ook nog dit kabeltje met 4 draadjes ivm osd-menu.

Ja die zag ik ook al…maar om nou 1,20 + 4,25 verzending te gaan betalen…5,45 voor een kabeltje… :o

Dat is ook zo bij hobbyking, ook ± 2 euro voor de kabel en vervolgens 5 euro verzending.

weet iemand de benaming van deze stekker.
als ik rondzoek lijkt het jst-sh, maar deze zijn er in 1mm en in 1.25 mm.
natuurlijk weet ik dan ook nog eens niet zeker welke het zijn.

er moet toch een oplossing zijn, anders soldeer ik de kabels gewoon in de camera vast en lijm ze vast met hitte lijm of epoxy.

Hebben ze deze kabel niet bij ftec-shop?

ze hebben daar ook zo’n kabel, maar weer 1.40 voor zo’n kabel en 5euro verzending.

Probeer bij Ftec-shop anders eens te mailen/bellen of hij hem niet via een envelop of zoiets kan versturen.

Dan email je toch even of 't in een envelop kan? Pieter is een hele geschikte vent die graag meedenkt, dus dat moet geen probleem zijn.

Mocht het niet lukken laat maar effe weten. Ik heb tig van die kabeltjes met een 4 plug liggen, die bij de Frsky ontvangers zitten passen ook in je cam.

Ik heb ook ooit gezocht naar dit kabeltje.
Gelukkig Haag ik nog een tweede osd kabel liggen.
Het is een JST SH 4 kabeltje geloof ik.
Hij breekt best snel gelijk achter de stekker.
Ik heb nu hot glue achter het stekkertje gedaan.

Bij Ftec kun je ook kiezen voor briefpost geloof ik…

Ik kan er best wat gratis naar hem sturen, heb tig van die plugjes liggen van de D4R II. Moet hij alleen wel even goed kijken naar de kleurtjes en eventueel wat kabeltjes omzetten.

Alvast bedankt voor het aanbod [member=315]Schiksie[/member],
ik heb nu wat verschillende types JST’s en 2 types molex geregeld om te testen welke het is.
vermoedelijk klopt het dat het JST SH is, aangezien de steek 1mm is.

jullie horen nog van mij welk type het is.

Okees, die van de D4R II passen iig in de cam.

Wat een verschrikkelijke … Stekkertjes zijn dat zeg!!!
Die voor de camera heb ik al kapot gehad.
Nu is het stekkertje van de voeding van mijn aomway vtx naar de Klote.
Het draadje vlak achter de stekker.
Pffff vermoeiend zeg.
Probeer dat maar te solderen.

Eerste kabeltje dat ik nu getest heb.
Jst sh is het niet.
Jst sh heeft steek 1mm

Cam heeft steek is 1.25mm…

Zit eraan te denken een ander type connector in de cam te solderen.

Toch heb ik de connector erop en kan ik tijdelijk vliegen…

http://i1073.photobucket.com/albums/w400/Jeffrey_Kruize/quadcopters/DSC_0101_zpswp2ztck8.jpg

http://i1073.photobucket.com/albums/w400/Jeffrey_Kruize/quadcopters/DSC_0100_zpspisrqmqj.jpg