Snel power verlies

Beste forumleden,

Heb momenteel een probleem na een crash en wederopbouw. Normaal gesproken kon ik zeker 6 minuten vliegen zonder al te veel
power loss, alleen nu merk ik na 1 a 2 minuten al dat ik power verlies en het niet echt fatsoenlijk meer vliegen is. Ook het voltage (OSD) geeft dit aan en daalt dus veel sneller dan voorheen.

Eerlijk gezegd weet ik zo niet waar ik moet beginnen met zoeken. Heeft iemand een voorstel? Wat zijn mogelijke doormeet punten?
Ik had eerst een LC Filter toegevoegd, en dacht dat dit het misschien was, dus heb hem weer verwijderd maar het probleem bleef bestaan. Dit is met al mijn accus het geval (1300mah 45c, 1500mah 40c, 1600mah 35c), en voorheen dus niet!

Ik heb een Emax Nighthawk 250 kit, met emax 2204 2300kv motoren, emax 12a simonk esc, boscam ts832, 700TVL en een miniosd van hobbyking.

Verder heb ik sinds een eerdere crash last van veel static in beeld, terwijl dit eerst niet zo was. Was niet op te lossen met de hiervoor genoemde LC filter. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ontvanger kan andere quads wel prima weergeven en er zit inmiddels een nieuwe vTx op.

Ik hoop dat iemand suggesties heeft!

Zou de stroom eens meten van alle motoren apart. Misschien heb je wel een motor die door de crash een probleem heeft en nu meer stroom nodig heeft dan normaal.
Gewoon de quad even op een tafel vast monteren, en dan de motoren 1voor 1 aansluiten en een ampère meter tussen de lipo en de aansluiting van de quad in serie opnemen. (Wel met schroef, anders ga je weinig verschil meten.

Ook een lipo kan capaciteit verliezen door beschadiging maar daar je spreekt over verschillende lipo’s denk ik dat dit uit te sluiten is.

Ga ik morgen proberen! Thx

ik weet niet tot hoever hij ze lipo,s leeg maakt?
oif hij ze gebalanceerd oplaad ??

schiewnierig :slight_smile: ??

Uiteraard balanceer ik ze tijdens laden, en 3.7 is het voltage wanneer ik stop, dus dat is zeker weten het probleem niet :wink:

ik zat te denken
heb je een carbon frame?
zou misschien na de crasch iets van stroom draden contact kunnen maken op je frame?

1. Is ook mogelijk, ergens een lekstroom… ga je na een stroommeting onmiddellijk weten. Als alle motoren stilstaan, mag er niet teveel stroom vloeien (dacht dat ik ooit eens 600 mA heb gemeten, quad ingeschakeld incl. VTX maar motoren uit)

2. Ook dadelijk voelen na een vlucht of er geen motor of ESC meer warmte ontwikkelt dan de andere drie…

Dacht ook al aan de VTX die misschien veel stroom zou trekken, maar die heb je ook al vervangen…

Ben benieuwd wat de oorzaak is :idea:

Hoe lang heeft de quad stilgestaan tussen crash en reparatie?
Volgens je beschrijving lijkt het alsof dat een tijdje geduurt heeft.
Als dat het geval is is dat de reden dat je lipo’s capaciteit verloren zijn.

3.7volt is btw veel te vroeg voor je lipo alarm, je bent dan nog bezig op het nominaal voltage (voltage waar ie t langste op ontlaad)
3.5volt is een betere (en nogsteeds veilige) waarde.

Ruis in je beeld komt waarschijnlijk door een beschadigde antenne.
Is het de antenne niet, heb je ergens een beschadigde draad of slecht soldeerpunt.

Ben constant aan het vliegen, dus zat zeker geen tijd tussen :wink:

Fpv deel zal ik allemaal opnieuw solderen, hopelijk werkt het dan weer! Bedankt in ieder geval.

klinkt alsof lipos geen puf meer hebben

dat gevoel had ik ook
daarom vroeg ik hoe hij zijn lipo,s opladen ?

maar lekstroom kan ook !
of één motor een opdonder en trekt meer dan normaal

Lijkt me sterk dat 13 lipos het in één keer allemaal begeven…

Heb alles inmiddels uit elkaar gehaald en opnieuw erin gezet en gesoldeerd. Ook krijg ik vandaag 20a escs en 2300kv cobras binnen. Het lijkt me dat het probleem dan verholpen moet zijn :stuck_out_tongue:

In ieder geval bedankt voor alle input. Ik laat nog wel even van me horen!

als die lipos allemaal even oud zijn en hetzelfde gebruikt zijn dan is de kans nog heel groot.

Ik wissel ook jaarlijks van lipos. Ik merk ook dat ze tegelijkertijd ongeveer op raken.

Als je lipos niet op storage spanning bewaart dan gaat het nog sneller.

Is hier niet het geval. 5 stuks pas een aantal cycles en de anderen wat meer. En het verschil was opeens na de crash te merken.

dan is er wat stuk [emoji1]

Een kabelbreuk kan ook.

kom op meten jrrr… hou ons niet in spanning… :lol:
kabeltje met een amp meter in serie maken die je tussen lipo en quad kan plaatsen en zien wanneer de grote stromen beginnen te lopen.
Meest multimeters kunnen maar 20A aan dus niet alle motoren tegelijk op volgas want dan gaat de zekering van de meter stuk.
Meeste motoren verbruiken ongeveer 10-12 A op 3s

Whaha, ben bang dat dat nog even zal wachten. Heb mn nieuwe 2300kv cobras en 20a esc erop en bijna klaar om te vliegen. Kon de verleiding niet weerstaan! Maar ga t volgende week wel even meten en zal hier mijn bevindingen plaatsen :wink:

Veeeel beter nog! :thumbup:

Inmiddels Cobra’s gemonteerd evenals 20A ESC’s. Dit heeft het probleem niet opgelost.

Dus heb een aantal metingen gedaan. Helaas nog niet de ampere metingen van de ESC/motoren, misschien dat ik die zometeen nog even doe. Vind zelf de voltages er prima uitzien eigenlijk.

Heb metingen gedaan met 5030 gemfans. De quad vastgezet aan de grond en full throttle gegeven voor periode van 15s, dan even rust en dit herhaalt tot ik in totaal 120 seconden aan ‘vliegtijd’ verzamelt heb per lipo. (1300 mAh 45C per stuk)
Volgens de gegevens van CobraMotorUSA zal dit max zon 8A per motor moeten opleveren. (zal ik zo nog even nameten dus). Maar ik merkte gewoon dat hij nu nog heel veel power had na de 2 minuten, terwijl hij in de lucht normaal gesproken niet meer vooruit te branden is. Zou de flightcontroller eventueel kaduuk kunnen zijn?

Ga nu gelijk de metingen doen btw. Wil het weten :stuck_out_tongue: