Slechte ontvangst in fatshark dominator v3

Ik heb een vraagje over mijn walkera f210 waarbij ik een fatshark dominator v3 gebruik om fpv te vliegen.

Wanneer mijn f210 dichtbij de goggles is geeft hij helder beeld zonder sneeuw maar ga ik iets hoger en verder (20 meter) gaat hij al ruisen. Ik heb op zowel mijn f210 als mijn goggles een nieuwe fatshark spironet antenne omdat het anders nog slechter was…

Hoe kan het dat hij bij een afstand van 20 meter al gaat ruisen? Heeft er iemand enig idee waar het nog aan kan liggen? De andere kanalen geven al helemaal geen beeld…

Misschien heb je de goggles/transmitter op een verkeerd kanaal staan had laatst zelf ook per ongeluk op een verkeerd knopje op mijn goggles gedrukt waardoor de kanalen niet overeen kwamen en de range slecht was.

Hoi Barthel,

2 dingen om te checken.
Antenne. Volgens Walkera Benelux heeft de f210 een LHCP antenne, welk type heb jij voor je fatshark
Band welke je gebruikt met fatshark. F210 maakt gebruik van Boscam A band, zorg ervoor dat deze ook geselekteerd is op je module.

Hoe ik erop kom? Zelfde probleem en toch maar eens met Mike gemaild van Walkera Benelux…
van die LHCP wist ik zelf niet, en mijn fatshar staat uiteraard op raceband ipv boscam.
LHCP antennes zijn onderweg, andere band is ff enkele dipswitches aanpassen.
Laat je wel weten wat mijn bevindingen zijn, anders hoor ik van jou wel wat bij jou het resultaat is.

Bedankt voor jullie uitgebreide reactie op mijn vraag!

waar kan ik checken wat voor antenne ik op mijn f210 heb? je had het over een LHCP maar ik weet niet waar ik dat kan vinden. Ik heb de module die ik in mijn fatshark gebruik in de bijlage gedaan.
Ik heb contact gezocht met ‘walkerabenelux’ en gevraagd naar Mike. Ik heb de f210 daar ook gekocht dus ik verwacht snel antwoord. Ik hoor wel hoe de antenne bij jou bevalt en zal deze dan ook bestellen. :thumbup:

Dit kreeg ik zojuist toegestuurd van Mike (walkerabenelux):

Bedankt voor je vraag.
Op de F210 zit een LHCP (Left Hand Circular Polarized) antenne en je spironet is waarschijnlijk RHCP (Right Hand Circular Polarized). Het moet in ieder geval allebij hetzelfde zijn.
Daarbij hebben we ook vernomen dat je een Beta Band RX nodig hebt bij FatSharks. (maar wij hebben geen verstand van FatSharks).
Ook je videotransmitter in de drone, waarschijnlijk een CE versie, zou kapot kunnen zijn of in ieder geval geeft een FCC versie van dezelfde video transmitter een beter beeld.
De voorkeur heeft een paddenstoel vorm antenne op je Goggle en niet een lineare antenne.

Die module in je bril doet alleen IRC frequenties, als je die niet kunt instellen op je F210 dan heb je een probleem.

Ik ga zowel op m’n f210 als op mijn fatshark een RHCP zetten en daarbij een raceband receiver. Hopen dat het werkt ;D

Of gewoon een fatsoenlijke race quad kopen?