SeriouslyPro F3 racing EVO probleem, sync niet optimaal

Aloha luikes,

Ik heb een probleem met mijn QAVR build.
SP racing F3 EVO FC, emax 2205 2300kv red bottoms, ZTW spyder 18a Esc’s, matek PDB
Probleem dat motors niet in sync lopen, hoort zicn rauw aan bij min throttle. En af en toe zelfs spikes in rpms…
We hebben van alles geprobeerd, flashen esc’s , instellingen cleanflight aangepast. Probleem blijft.

Esc’s vervangen door littlebee’s 30a esc’s. Probleem blijft
Motors vervangen door multstar elites die ik nog had liggen. Eerste testen waren goed.
Vandaag de maiden flight willen doen , echter bij armen weer sync probs en throttlespikes…
Wij snappen het niet meer en denken dat het dan toch aan de fc moet liggen.

Mensen met dezelfde ervaringen met de evo fc?
en/of anders, tips om naarte kijken?

Gebruik je blackbox ?

Zoja, zie je in Blackbox log een spike op je Gyro, heel kort voor de motoren raar doen ? (FF ver inzoomen om het te zien) Ik had dus spike op Gyro en daarna gingen 2 motoren haperen. opgelost door andere flight controller.

Ik hoop dat je blackbox het doet, want ik heb nu zelf last van dit probleem.

Erg irritant, ik heb het met SPEvo Rev D met Betaflight 2.7, 2.7.1 en 2.9.

De SPF3 EVO heeft een 9250 MPU… Dat is gewoon een MPU6500 met extra’s.
Die is echt gevoelig voor noise. De LUX-FC en Naze32 rev6 kennen dezelfde problemen.

Ik gok dat je de FC hard mounted hebt? Zet er eens rubber ringen onder en boven. Soft mounten dus.
Dat helpt vaak al.

Maar wat is nu daadwerkelijk je probleem? Je ziet twiches bij het hoveren?
Gooi anders een video online.

Blackbox is prima, maar waarschijnlijk kunnen we aan de video al zien of het MPU6500 problemen zijn.
Gooi ook eens een CLI dump hier neer. En wat zijn je BLHeli settings van de LB30’s?

Om deze reden heb ik de motolab cyclone gekocht

Top keuze! Ik vlieg ze ook nog steeds met veel plezier… EN zonder gedoe!

Aloha luikes,

Alvast bedankt voor de reakties. Als laatste redmiddel ga kk het eend proberen met rubber ringen.
Maar voor de zekerheid toch alvast een cyclone fc besteld.
Als ander fc dit oplost, dan komt hier nooit meer wat van seriously pro binnen… Wat een gedoe …

Het ligt vooral aan de MPU… niet direct aan ‘SeriouslyPro’…

De LUX-FC heeft deze MPU ook, maar is toch een verdraaid mooi bordje!
Het probleem zit eigenlijk eerder in je setup. ‘Iets’ veroorzaakt redelijk wat noise waar je FC wat lastiger mee om kan gaan.
Het beste is om dit bordje op rubbere vibration dempers te zetten.
Al werkt een rubberen ring boven en onder de FC vaak ook goed. Maar wil niet zeggen dat het je probleem zeker op lost.

En dan nog zou ik graag een video/CLI/BlHeli log willen zien.
Anders zijn we nu misschien een probleem aan het oplossen wat er niet is?
De MPU is in ieder geval wel verdacht en heeft al voor vele van dit soort problemen gezorgd.

Het ligt wel degelijk aan seriouslypro, lumenier en timecop.

Zij hebben het bordje ontwikkeld en gekozen voor een problematische MPU die hier niet geschikt voor is. Een terugroepactie zit er ook niet in aangezien de problemen met deze MPU’s al lange tijd bekend zijn en er verder nog niks is ondernomen afgezien van een paar rubberen ringetjes die je bij de lumenier krijgt.

MotoMoto heeft met z’n cyclone op safe gespeeld en voor een mpu6000 gekozen, daarom is dit ook een super solide bordje die ik iedereen kan aanraden.

Aloha,

Bij deze dan even snel een yt-je gedaan

Voordat de rubber ringen worden geplaatst

Nadat de rubber ringen zijn gemonteerd tussen de FC board

Het zijn in ieder geval niet de yaw twitches welke je normaal ziet bij een MPU6500 met veel noise.

Hoi Royce,

Tsja, de eerste keer dat in het veld de quad zijn maiden wou geven waren de twitches om het zo maar te zeggen veel erger dan in eerste filmpje.
Dermate zelfs dat onze quadtechie meteen riep om te disarmen en stoppen.
Voor mijn gevoel doet de quad het goed in het tweede filmpje, ik wil niet zeggen dat het 100% ok is nu, maar veel beter dan waar we mee begonnen zijn.

Nou,

Ondertussen een tiental lipos leeggevlogen. Geen yawtwitches gehad, de QAVR vliegt ok, al kan er wellicht nog wat aan tuning worden gedaan.
Krijg alleen EZ Gui niet aan de gang, maar dat komt wel goed hoop ik.