SCX-200 Build

Dit is mijn SCX-200 build, besteld bij Armattan

Dit is de v1 versie met 25mm standoffs en max 45 graden camera tilt

Specs:

RCX H2205 2633kv Gemfan RT2205 2300kv motoren
DYS X50403 Gemfan 5x4x3 props
Rotorgeeks rg20a DYS XM20 esc’s
PDB met 5v bec
X-Racer F303 FC(V1)
Runcam Swift FPV cam
Micro MinimOSD
fx796t-l 25mwFX795T-2 25/200mw VTX
Foxeer Cloud Spirit FPV antenne
Lemon RX satellite
gewicht is 313 gram zonder lipo

Ik heb getwijfeld over een mixuko of een krieger frame, maar uiteindelijk voor dit frame gekozen ivm het niet te hoeven “stapelen” van componenten

Alles netjes verpakt door armattan

rg20 esc’s zijn een beetje te groot, maar die had ik nog liggen

best krap allemaal

had nog een paar millimeter ruimte voor een micro minimosd (alleen vbat aangesloten)

Het zal niet lang duren… maar ziet er netjes uit!

SCX-200 heeft een upgrade gekregen

Gemfan RT2205 2300kv en DYS XM20 (i.p.v. RCX H2205 2633kv en Rotorgeeks RG20)

Gelijk de antennes maar op een veilige plek gemonteerd (bereik is goed!)

Wat een power !! :o

Mooie build! [emoji108]

Werkt dat goed die antennes onder de armen? Heb er pas namelijk 1 afgehakt tijdens een crash. Zoek nu nog een goede plek om ze te monteren.

Op m’n ZMR had ik een antenne onder een achterarm en de andere plat bovenop de quad (op de lipo onder de strap). Nooit problemen met bereik van de RX, video kakt er eerder uit. Wel heb je het nadeel dat als je in iets hoger gras ligt je RSSI drastisch lager is, maar dat kan ook gebeuren als een quad met de antennes naar beneden ligt.

ziet er goed uit!

Thanks voor de tip! Ga ik binnenkort maar eens doen als de nieuwe antennes binnen zijn [emoji2] . Maak nu nog geen gebruik van rssi volgens mij. Zover ik weet gaat dat niet met een flysky th9x, of wel?

RSSI (signaalsterkte op de ontvanger) heb je altijd, het word alleen niet altijd via telemetry doorgegeven aan een TX :wink:

Ja ik weet wat het is haha. Heb ook telemetry aangesloten op de fc, maar denk dat deze goedkope tx dat niet ondersteund. Binnenkort maar een taranis aanschaffen[emoji85]

In hoger gras zal je bereik idd wat minder worden, maar opstijgen doe je toch meestal dichtbij (en met de lipo aan de onderkant wordt de afstand tot de antennes iets groter).
Deze scx200 wil ik alleen maar mee racen en zit dus een 25mw vtx op, dus zal het beeld idd eerder wegvallen dan de rc link.