sbec om Naze te voeden?

Ik zit te overwegen om opto’s te gaan gebruiken. Kan ik dan een sbec 5v out gebruiken om de naze te voeden? De sbec wil ik aansluiten aan mijn power harness. Op de sbec wil ik ook mijn ledstrips aansluiten. Of kan het anders en is deze oplossing zonde van de extra ruimte en het gewicht?

Dat kan prima zolang er voldoende amperage is voor leds en Naze samen. Reken ruwweg 150mA voor de Naze en 60mA voor elke WS2812b led vol aan (20mA per R, G, B).

Neem een Pololu step-down van 5V en 1,0A. Dan heb je genoeg om de Naze te voeden waar ook de ontvanger op zit en zelfs een aantal LED strips. Kost geen drol en werkt echt goed. Die sluit je regelrecht op je PDB aan tot 4S.

Ik wil deze gaan gebruiken. Output is 5v - 5A max.

SBEC-26V(1).jpg

Jammer van de extra grammetjes :wink:

Het is wel een ‘switching’ zie ik… wat was daar nu ook al weer mee? Of was dat alleen bij een BEC op de ESC…

BEC is BEC, nooit 2 switching BECs op elkaar aansluiten!

Zelf zou ik nooit voor opto ESC’s gaan, die 5v aan boord is veel te handig.

Ik heb de BEC op mijn ESC dissabled omdat 4s dan veiliger is

Welke ESC’s zijn dat dan?
Die zou ik dan aan niemand meer aanraden iig

EMAX 12A. EMAX geeft zelf max 3s aan, maar ze doen het perfect op 4s. Zag zelf op internet dat mensen wel de BEC hadden dissabled.

Slechte switching power supplies kunnen ‘ripple’ veroorzaken. Oftewel, het is mogelijk dat het geleverde voltage minder zuiver is wat voor beeldlijnen kan zorgen op de camera.

Goede sbecs hebben hier geen last van. Als keerzijde: sbecs zijn wel enorm efficient.