Samen gevlogen met Kris en leuke video kunnen maken!

jaja Kris vliegt voor mij tussen de bomen.

Dure crash geweest aan het einde.
Video TX connector gebroken

Zorg dat je een pigtail tussen VTX en antenne hebt, dan heb je dit soort schade minder snel.
Of had je dat al? Dan is het gewoon dikke pech…

Ikzelf Ben bang dat mijn video signaal kwaliteit (bereik e.d) dan slechter wordt. Of zijn jou ervaringen anders?

Ik ben van plan de volgende Tx de connector in te pakken zoals kris dit ook heeft dan moet zoiets als dit minder gebeuren.

Bedankt voor de tip!
Mvg

zorg dat de pigtail niet te dicht bij lipo stroom zit
dat geeft ook storing

Hahahahaha… Kris en bomen gaan niet samen.
Hij kent maar 1 stand op de Trx, en dat is ‘Full-Throttle’,… :lol:

Ik geloof nooit dat het inpakken van de connector in eens alles beschermt bij een crash… Het is namelijk een directe verbinding op je printplaat. Maar goed, wie weet.

Geen idee of het signaal slechter wordt, zou in de praktijk wel moeten zijn bij elke verbinding.
Heb nooit zonder pigtail gevlogen, dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Dit is wel een veel gebruikte oplossing m.b.t. de connector.
Probeer het anders gewoon. Zo’n pigtail kost geen drol.

Dank ik ga t proberen!
(shop is te vertrouwen neem ik aan :wink:

Yep, daar heb ik hem zelf ook besteld. Duurde een dag of 5 geloof ik, weet het niet meer.

Draad naar de accu langs je antenne geeft meer signaalverlies dan een pigtail :D.

De reden dat ik overigens wat voorzichtig ben met kabeltjes tussen Tx en antenne zetten is dat vroeger bij 27mc antennes moest uitdippen. Waarschijnlijk zal dit met 5.8ghz geen probleem zijn (ivm de golflengte). Verlies in een kabel metmet een gemoduleerd signaal is natuurlijk heel anders dan een grote DC current.
Maar misschien speelt dat bij deze frequenties een mindere rol.

Overigens is het idd wat je zegt dat bij deze grote stromen elke cm (batt) kabel uitmaakt

met 5.8 is het belangrijkste dat het metaal zeg maar de cloverleave de lengte van dat metaal moet precies op maat zijn
met de D4R-11 is de lengte van dat draadje uit je ontvanger weer belangrijk
bescherm dat draadje vooral het tipje goed
als daar iets af gaat klopt freqentie ook niet meer .

Kris is coole gast om mee te vliegen , :thumbup:

nadeel van die Kris is dat hij telkens plafonds mee neemt :crazy:

jij probeert reverse te landen toch ,lol
:thumbup:

Leuke video en voor mij een hele bekende locatie! :wink: Als jullie daar binnenkort weer eens gaan vliegen, dan doe ik graag mee :smiley:

Je bent van harte welkom @MarkN.
Al denk ik dat daar weinig gevlogen gaat worden gezien de conditie van het veld. Schollebos is nu een mooie plek. Om te vliegen.