Royce in het huis

Hallo mensen, ik ben Roy.

Eigenlijk compleet nieuw in het FPV racing gebeuren. Ben met een RC Logger EYE One Xtreme in het multirotor wereldje terecht gekomen.
Een leuke en redelijk snelle multirotor om mee te beginnen. Ook volledig te upgraden en om te bouwen. RC Groups staat er vol mee.
Ze vliegen er ook FPV meer. Geen idee of dat ding hier bekend is. Ben er zelf niet aan toe gekomen om de Xtreme om te bouwen en FPV te gaan vliegen.

Was ondertussen ook wel weer klaar met de Xtreme, wil meer! Hier in de buurt zijn veel gasten met een Phantom.
In eerste instantie zocht ik een grotere multirotor als de Phantom, maar dan sneller en upgradable.
Ik kwam al snel bij de RC Logger NovaX 350 terecht. Die komt deze maand als het goed is op de markt.

Maar ik begon de laatste tijd steeds meer te twijfelen. Is dit wel wat ik wil, een Phantom achtige multirotor?
Mooie beelden schieten is leuk, maar daar ben ik waarschijnlijk ook snel op uit gekeken. Ik zoek meer actie!
Ik zit ook in het RC auto wereldje waar ik vooral offroad actie zoek. Rijden is maar 50% van de hobby voor mij.
De andere 50% zit in het sleutelen. Bijna net zo leuk! Vandaar nu ook de keuze voor een zelfbouw multirotor.
Daar zit voor mij gewoon ook veel uitdaging in. Ik had al eerder wat FPV race filmpjes gezien en was aardig enthousiast.
Dat zou de volgende stap na de RC Logger NovaX 350 worden. Het nadeel is dat het ook allemaal zwaar geld kost…

Dus waarom niet beide werelden in één apparaat stoppen? Heb eerst gekeken of het mogelijk is om een gimbal op een 250mm quad te bouwen. Er zijn voorbeelden genoeg te vinden op internet, maar ideaal leek het niet. Toen kwam ik de TBS discovery tegen. Die kan een aardige gimbal dragen en ook nog leuk FPV mee te vliegen. Alleen wel groot!!

Uiteindelijk, op advies van een goede bekende, één maatje groter gaan kijken.De keuze is ondertussen gemaakt…
Ik ga voor de Blackout B330! Mooie tussenmaat, lekker snel en ook de mogelijkheid om een gimbal voorop te plakken.
Na een filmpje van MetallDanny helemaal enthousiast geworden. http://youtu.be/0hVuBktyM_w?list=PLStkT854d7qMsfVdlxs514ybR_W_1oL6O

Dit weekend gaat de bestelling ook daadwerkelijk de deur uit. Ik begin met een basis setup als waar MetallDanny in dat filmpje mee vliegt.
Blackout B330 frame, Cobra 2208/2000kv motoren, ZTW Mantis 20A ESC’s, Naza32 acro bordje, Taranis X9D + FRSKY D4R-II zender en ontvanger. De ESC’s zijn helaas pas over drie weken weer beschikbaar… misschien iets vervangends zoeken. Daarna met behulp van Minicopters een leuk FPV setje bouwen als ook nog FPV goggles aanschaffen.

Vooral de FPV setup en goggles roept nog veel vragen op. Daarom hier maar eens een account aangemaakt. Ik gok dat ik hier wel wat wijzer wordt :wink: En mezelf kennende komt er na de B330 toch wel weer een keer een 250mm quad…

Soh, weer genoeg geluld… ik ga me maar eens even flink inlezen hier!

Welkom! Dat is een serieuze setup die je aan wilt schaffen. Niet echt voor close proximity racing of chasing. Je kan eventueel KiSS ESCs overwegen. Duurder maar ook betere vliegeigenschappen (active braking).

Het echte racing and chasing zal er voorlopig niet in zitten… eerst wat ervaring opdoen!
Die Kiss ESC’s heb ik vaker voorbij zien komen, zal me er eens in verdiepen. Active braking zegt me al weer niets. Heb nog veel te leren.

Welkom Roy.

Hier vind je vast wel de antwoorden op de vragen die je hebt.
Veel leesplezier.

Gaat goed komen, thnx!