Rode led naze32 blijf knipperen.

Ik zit met het volgende.

Ik ben bezig met mijn eerste build.
Heb eerst naze uitgepakt en getest en alles deed het naar mijn idee goed. Bewoog goed en na calibreren wees hij netjes naar het noorden. Er knipperde wel een rood ledje. Nu heb ik de esc en motor aangesloten en de ontvanger.

Ik krijg mijn devo 7 gebind en kan alles bewegen in cleanflight. Maar rode led blijft knipperen en ik kan niet armen.

Heeft iemand een idee wat knipperende led kan betekenen.

Alvast bedankt

[member=552]BwtLammers[/member] Welke cleanflight versie staat er op de naze? Is het een full naze met kompas (aangezien je het over het noorden hebt)?

[member=250]jaimevisser[/member] Het is een full version, dof 10. En heb er 1.10 op gezet en ook 1.09 geprobeerd, maar geen verschil.

Had je er al een speaker op zitten en piept die ook ? Misschien vbat/current meter aan staan…lipo wel vol :slight_smile: ? En anders eens kijken naar de endpoints eens nakijken ?

Kan ook zijn rx lost of low lipo ?

@schiksie lipo is knetter vol 12.6V. Als ik de battery aansluit krijg je een piepje en een muziekje (denk dat het uit de esc komt) en motors gaan een keer initialiseren en dat was het. Rood ledje blijft knipperen. En kan niet armen. Ga straks mapping goed zetten want alleen gear switch doet het. En soms gaat aux 2 mee met bedienen van thro. En ik weet ook wat ik moet kiezen voor Serial Receiver Provider voor devo 7. Staat nu op spectrum1024. En receiver mode op rx_parallel_pwm. Waar moet ik de speaker op aansluiten, en wat moet ik dan horen.

Hier 2 filmpjes

Heb je wel de juiste channel mapping in het receiver tablad gekozen :slight_smile: wat je zelf al zegt :slight_smile: Kan goed zijn dat daardoor je FC input krijgt van een stick die halverwege staat ?

Verder hoe heb je het model ingesteld in je zender…heli of airplane ?

Als je rx parallel pwm kiest vervalt het kopje Serial receiver.

Hoe heb je je ontvanger aangesloten?

Dat is een goede opmerking, ik hed alleen een nieuw model toegevoegd in de devo, maar ik moet natuurlijk meer instellen dan alleen de naam.

Whooo hooo heb net de naze orientatie opnieuw ingesteld en gekalibreerd en ineens is het goed, rode lampje is uit.
Wel raar want ik had dit al meerdere malen gedaan, alleen was dat voor het aandsluiten van andere componenten.
Gelijk maar even de motoren getest via cleanflight. nu draait alleen motor 1 de verkeerde kant op dus moet even draatjes wisselen.
En esc 3 komt veel later in dus die moet ik even kalibreren, en zag ergens dat dit ook gewoon via cleanflight kan.

Dus ga het volgende proberen vanavond:

• Draadje moter 1 omdraaien.
  • Esc’s Kalibreren.
  • Mapping van zender goed zetten en mijn zender goed instellen, ben waarschijnlijk te snel geweest
  • endpoints goed zetten

En nog veeeel meer.

Mooi Bas :slight_smile: Heb je blheli erop staan ? Dan kan je ook in BLhelisuite de esc reversen eventueel.

Heb idd blheli, probeer met cleanflight te kalibreren. Want anders moet ik zo een connector ding hebben toch.

Calibreren kan via zender of cleanflight.
Programmeren gaat via usb

Met betaflight kan je BLheli escs via Naze flashen/programmeren. Mocht je een usb tool nodig hebben kan je die bij mij lenen ;).

Misschien kom ik hem wel lenen als het niet lukt via cleanflight [emoji106]

Ik gisteren gvd :stuck_out_tongue: Mijn Armattan F1-4B aan het bouwen :crazy:. Esc erop en PDB >> mooi de servo kabels allemaal weggewerkt. Had ik 2e hands ztw esc’ en de ground en + had de oude eigenaar weggewerkt in een krimpkousje. Ok alles mooi voor elkaar…awhh shit daar staat nog SK op…toen kon ik alles weer uit elkaar halen om de - draad op te zoeken om BLheli te flashen :x

GND sowizo mee aansluiten :wink:

Ja heb ik ook altijd maar had geen zin alles eruit te peuteren :-). Ik kort de servokabels nu ook gewoon in want alles onder de pdb proppen was sowieso gekkenwerk op zo’n klein frame.

gisteren nog maals een extra check gedaan en het lag uiteindelijk aan de fail safe.