Richting draad propellor shaft

Mijn quadcopter gaat bijna de lucht in…ik merk nu op dat ik waarschijnlijk de motors op de verkeerde positie heb geschroefd!

Eerder zag ik instructies waarbij de EMAX MT2204 met de zilvere propellormoer op arm links voor zat. Nu zag ik net een andere video waarbij dezelfde motors gebruikt worden en daarbij zat het andersom. Dit heeft volgens mij nogal wat invloed op hoe de propellor vast komt te zitten, toch? Ik had leuk al de motoren uit de doosjes gehaald maar had niet opgelet wat nu precies cw en ccw is…

Even voor de duidelijkheid, de motoren draaien allemaal de goede kant op. De moer op motor links voor draai ik nu aan met-de-klok-mee. Klopt dit nou of moet het toch andersom?

Bij mij allemaal zelfde richting, maar ik denk dat je ze zo moet doen dat als je gas geeft en je zou de moer tegenhouden dat hij dan aandraait.

dat vermoedde had ik jammer genoeg ook al…hahah. Naja, zo meteen toch maar alles opnieuw solderen.

Ja inderdaad je moet het zo maken dat wanneer je de propeller tegenhoudt de propeller alleen maar vaster komt te zitten. Als je het andersom hebt zitten dan in het effect van de cw en ccw motoren weg.
Maar het is geen ramp, cobra’s en dergelijke hebben ook maar 1 soort motor er wordt dan met een borgmoer gewerkt.

Dat is nu weer makkelijk met de Cobra motoren… gewoon een dikke borgmoer erop hahah!

CW en CCW motoren is eigenlijk onzin. Als je je props fatsoenlijk vast draait komen ze toch niet los :wink:

Het is inderdaad makkelijker als je allemaal dezelfde CW motoren gebruikt. Je kan dan standaard nylock moeren gebruiken om de prop vast te zetten.
Voordeel is dan ook nog dat je maar 1 reserve motor nodig hebt. ;D

Yep! Gewoon alles CW met borgmoer.

Hier nogsteeds geen borgmoeren. Gewone moeren werken ook prima 8)

Het is overigens wel een logische fout. Ik heb ook een mini met alle motoren de verkeerde kant op.
Dit komt volgens mij omdat er op de doosjes staat CW of CWW. Maar dit is de richting van het schroefdraad. Je moet dus de CW (clock wise) als CCW monteren en anders om.

Chines logica denk ik. :geek: