Rhino 4s of nanotech 3s keuze

Hallo,

Ik sta op het punt om deze te bestellen:

Rhino 1750mAh 4S 14.8v 25C Lipoly Pack
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_9337__Rhino_1750mAh_4S_14_8v_25C_Lipoly_Pack.html

Heeft waarschijnlijk een iets te lage C-rating(37Burst-15sec). Maar hoe gaat dat effect hebben op het vliegen? Zal alleen de voltage lager zijn waardoor de quad eerder leeg is? Ik kan ook gaan voor een 3s Nanotech.

Dus, wat zal ik doen?
3x Rhino 1750mAh 4S 14.8v 25C Lipoly Pack
of
2x Turnigy nano-tech 1800mah 3S 25~50C Lipo Pack

Bedankt!
Quinten

Te lage C is nooit een goed idee. Als je te snel ontlaadt kan de accu meteen de geest geven en zelfs in de fik vliegen…

Probeer er achter te komen wat het maximale vermogen van je setup is. Pas daar je Lipo op aan.

Bijvoorbeeld:
Cobra 2300kv motoren trekken 29A met HQ6045 op full throttle.
Zoek dan een Lipo die 4x29A=116A aan kan. Een 1800mAh 65C zou dit aan kunnen. 1.8 x 65 = 117A.

Nu heeft een Lipo altijd een burst en vlieg je misschien niet vaak op full throttle, maar op deze manier zorg je ook dat je bijna geen voltage drop krijgt. Het is gewoon een veilige manier van de juiste Lipo zoeken.

Top bedankt! Die emax trekken dacht ik max 20A. Dus moet wel ergens rond de 44C zitten. Dan ga ik voor de nanotechs. Hebben jullie verder nog een voorkeur 3s of 4s? Batterij tijden zullen bijna hetzelfde zijn nietwaar?

Let op, niet altijd uitgaan van de specs van de motoren. Bij de Cobra’s staat namelijk dat ze 15A max. current trekken, maar in werkelijkheid met 4S en 6045 props kan dat dus oplopen tot 29A. Probeer dus wat tabellen te zoeken met test opstellingen.

de specs waren 12A maar in de tabel liep deze uit tot 17A uit op 3s dus 4s is waarschijnlijk nog meer…