Reserve accu FrSky Taranis

Ik wil een reserve accu voor mijn Taranis aanschaffen.
Na een middag vliegen zit hij op het randje van leeg zijn.

Wat gebruiken jullie daarvoor?
Ik zie vaak een Lipo 3S voorbij komen van 2200mAh als deze:
http://www.ftec-shop.nl/shop/FMPro?-db=Ftec%20Producten.fp3&-lay=CGI&-format=HWdetail.htm&-RecID=35596&-find

Ik neem aan dat je dan nog ergens in de Taranis je instellingen moet wijzigen als je deze gebruikt zodat het alarm het goed doet en de lipo niet onder de 3,0 per cel komt?

De originele kan ik zo snel niet vinden in Europa.

Ik heb een xt-60 kabel met een 12V-voltage regulator kabel gemaakt waar aan de andere kant een barrel plug aan zit. Hiermee kan ik zowel mijn Taranis en mijn Fatshark met elke willekeurige Li-po van stroom voorzien wanneer een van de twee op dreigt te raken. Iets wat eigenlijk alleen bij full-day events gebeurd (of wanneer ik vantevoren een van de twee vergeet op te laden…)

Uhm… dat klinkt alweer als teveel gedoe [member=347]jaapp[/member] :wink:

Ik wil gewoon een reserve accu hahah!

Ik heb er een 3S zippy 2500mAh in zitten, dat duurt wel een maand voordat hij aan de lader moet. Mijn alarm staat op 11.1V, praktijk is dat ik dat nooit haal. Als ik zie dat hij bijna leeg is, gaat ie aan de lader. Laden gaat met 3C, duurt ca. 25 minuutjes.

Deze http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_38105__ZIPPY_Flightmax_2500mAh_Transmitter_Pack_Futaba_JR_EU_Warehouse.html

Tnx, top!

Ik heb zelf deze als extra accu voor mijn Taranis.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_84472__Turnigy_nano_tech_1500mAH_LiFe_3S_9_9v_Transmitter_Pack_Taranis_Compatible.html

Zo’n reserve accu vind ik dan weer gedoe. Die moet je opladen voor je gaat vliegen. En als je hem langer dan 2 weken niet wilt gebruiken moet hij weer een storage charge krijgen. Dat is pas gedoe.

2 weken? 2 maanden is meer dan genoeg, gewoon vol weg leggen! :wink:

En als ik de berichten hierboven lees, hoef ik hem niet vaak op te laden.
De originele wordt de reserve denk ik.

Is die originele een 800mAh of de nieuwere 2000mAh? Kan me niet voorstellen dat je een 2000 in een middag leeg trekt, dan is die accu niet goed en kun je hem beter wegknikkeren.

Een 2000mAh volgens mij. Zondagavond zat hij op 7,6 volt na 3 uurtjes vliegen. Niet continue aan natuurlijk.
Ik dacht dat het bij 7,2 volt afgelopen was…

Ik neem graag het zekere voor het onzekere. De Taranis is nogal een belangrijk onderdeel om in de lucht te blijven :wink:

Zenders draaien langer op NIMH :wink:

LIPO is een accu die snel hoge stromen kan ontladen, iets wat bij een zender nooit gebeurt (behalve bij gruwlijke kortsluiting ofzo)

Gewoon een complete reserve Taranis kopen. ;D

+1, alle voordelen van nimh + lipo in 1!

Roy, dan is jou accu niet goed meer. Mijn nieuwe Taranis was vol en heb ik na het vliegen op zondag nog niet hoeven opladen en heb daarna nog 2 avonden op de sim gevlogen.

De nieuwe lipo ligt er al. We gaan het zien!

Ben toch ook niet tevreden over de originele accu van de Taranis (2000 mAh)
Laad deze wel op met het bijgevoegde blokladertje, misschien beter eens de LiPo/NimH lader waar ik ook de vlieglipo’s mee laad gebruiken?

Dat ga ik ook eens proberen. Laad nu ook alleen met de originele lader.

Volgende probleem…

Ik heb nu dus een 2200mAh lipo met verschillende kabels eraan.
Niet meteen de juiste plug, maar een servo past ook.
Alleen zat bij de NiHM de buitenste 2 van de 3 draden aangesloten.
Bij de Lipo zit rood in het midden en zwart aan de buitenkant.
Bij de NiHM zit rood dus aan de buitenkant en zwart ook, in het midden niets.

Is dit speciaal voor een lipo? Durf hem zo niet aan te sluiten.
Of moet ik de rode nu ook aan de buitenkant zetten?

Ik zou de rode draad gewoon aan de buitenkant van de connector zetten. Dan weet je zeker dat het werkt. Het zou kunnen zijn dat het middelste pin in de Taranis niet wordt gebruikt, maar als de pin wel ergens voor gebruikt wordt dan kan het fout gaan.

Wel opletten dat je de servo connector dan niet ergens anders op aansluit, bv een ontvanger, want dan sluit je de + aan op de signaal pin. :slight_smile:

Ik heb de soldeerbout er maar bij gepakt… Plug omgezet, opgelost!
Jammer dat ze er bij zetten ‘Taranis compatible’… of er moet in het verleden misschien een andere stekker op gezeten hebben bij de Taranis. Maar goed…