Reizende FPV fanaat met Hilversum/Utrecht as thuisbasis

Hallo allemaal!

Mijn naam is Vlad en ik werk zelf in de game industrie. Tijdens mijn verblijf in Phoenix, Arizona tijdens een zakenreis in de VS vorige maand ben ik door m’n opdrachtgever en z’n huisgenoot de lokale FPV scene ingeworpen. Ik mocht zelfs met hun quads rondvliegen en ontdekte meteen hoe FPV alle stress ineens deed verdwijnen, dus ik was meteen verkocht aan de hobby en ben honderden uren in simulators gaan steken.

Ik reis veel voor m’n werk, maar ben tussendoor gewoonlijk in Hilversum en Utrecht te vinden. Was reuze benieuwd naar hoe de scene zich aan het ontwikkelen is in Nederland en vond dus ook vandaag dit forum. Mochten er meetups plaatsvinden in de omgeving Utrecht/Hilversum of er mensen zijn die samen willen vliegen, let me know!

M’n eerste vlucht met m’n allereerste quad, de kleine maar uitstekende Blade Inductrix, kunnen jullie hier bekijken

Nu op zoek naar de eerste om zelf te bouwen. Ik neig naar een tweedehandsje voordat ik me rot ga stressen aan verzendkosten, wachttijden en de Nederlandse douane, maar we zullen zien waar dat gaat eindigen! Jeetje wat zijn de prijzen voor onderdelen duurder in Europa dan de VS!

Groeten,

Vlad

Welkom! Een tweedehandsje is de beste keus als je niet meteen in alle losse onderdelen wilt duiken.
Die kun je dan ook wat goedkoper slopen. Beter dan een goedkope Chinese Walkere of Eachine ramp machine.

Kijk even bij de app groepen. Zitten er wel een aantal rond Utrecht geloof ik.

Hi Vlad,

Ik heb sinds kort mijn Syma X5C geupgrade voor een echte Mini quad (vlieg nog niet fpv). Super geweldig spul, maar wees je ervan bewust dat het heel snel erg duur wordt als je een stap naar een echtere quad maakt.

Mijn quad heb ik ook tweedehands overgekocht van iemand, maar ondertussen al helemaal uit elkaar gehad en onieuws opgebouwd naar mijn eigen voorkeur.
Het is opzich een prima startpunt, maar aan de andere kant is vanaf 0 beginnen ook niet te lastig. Probeer eens wat meer andere mensen te vinden en die uit te horen.
Lees je wat in en je komt al een heel eind.

Ik woon zelf overigens in de binnenstad van Utrecht.

Bedankt Christian!

Inmiddels ben ik niet meer zo’n beginner haha. Heb meerdere quads en eindelijk het nodige gereedschap om ze ook te fixen. Stap voor stap ben ik eindelijk redelijk paraat voor het betere werk :D.

M’n video’s vind je op https://www.youtube.com/channel/UCcOuvtZSbP1Wb6yNXJ-rrxw

Haha top, goed bezig! :smiley: