Refurbished ZMR250, Eerste build :D

Hallo hallo mede FPV piloten,

Ik heb me onderhand een vrij lange tijd geleden aangemeld op dit forum. Nu is de tijd begonnen om mijn eigen racer te bouwen.
Ik heb eerst hier en daar rondgevraagd naar advies en tips bij een aantal vliegers van uit de buurt. Daarbij kreeg ik meteen een frame aangeboden door [member=430]purplehazezzz[/member]
Dat aanbod heb ik niet afgeslagen natuurlijk dus bouw ik deze en ook mijn eerst build op zijn oude glassfiber ZMR250 frame.

Dit zijn onderdelen waarmee ik deze racer zal bouwen:
-ZMR250, Glassfiber edition (met Diatone V2.1 PDB)
-Multistar Elite 2204 2300kv
-FTV Littlebee 20A
-Naze32 rev 5
-LemonRX micro 8 channel PPM receiver
-HS1177
-Micro MiniM OSD (nog niet helemaal zeker)
-Aomway 5.8 200mw 32 channel
-Aomway Cloverleafs
-Pigtail
-Dat is het wel geloof ik
-oh ja, en de nylon washer set, lipo buzzers en Naze32 piepers nog.

Ongeveer een week geleden heb ik mijn orders geplaats bij Banggood, HobbyKing, MRP en de website van LemonRX.
De spullen van MRP, HobbyKing en LemonRX zijn inmiddels binnen.
Dat betekend dat ik aan de slag kan met bouwen! Het FPV spul moet allemaal nog van Banggood komen en zal wss nog wel even duren.
Maar tot die tijd kan ik iig wel lekker LOS vliegen en leren omgaan het het tunen e.d. van de Naze32 en ESC’s.

Ook heb ik een bezoek aan de praxis gebracht en een hele hoop schroefjes, moertjes, ringetjes e.d. gehaald.
Oh ja, en blue threadlocker (of “LOCK BOND, METAL LOCK” zoals het bij de praxis heet) + een handige multi tool heb ik daar ook nog ff vandaan gehaald.

Ik ben benieuwd wat jullie van m’n build vinden, en als er tips zijn zijn die heel erg welkom!

Alvast bedankt en veel lees/kijkplezier.

Hallo,

Ik ben afgelopen week al bezig geweest met het preppen van het frame.
Eerste wat ik gedaan heb was natuurlijk het uit elkaar halen, vervolgens heb ik het frame met warm water schoon gemaakt.
Het meeste zand, plakbandresten en lijmresten waren er nu vanaf.

Vervolgens ben ik begonnen het frame achterstevoren en ondersteboven weer in elkaar te zetten.
Wat ik daarmee bedoel is dat ik de beschadigde kanten van de onderdelen boven heb gedaan en ook achterstevoren. Dus de voorste armen achter en de achterste voor zegmaar. Dit is zodat de beschadigingen die er al op zitten niet gemakkelijk erger zullen worden.
Ik heb ook alle schroefjes en boutjes die bij het frame zaten vervangen door nieuwe van goede kwaliteit die ik bij de praxis heb gehaald.
Ten eerste omdat ik die hex schroeven klote vind werken en ten tweede omdat ik heb gehoord dat je ze makkelijk rond draait.

Foto’s komen morgen.