rc besturing

hoi hoi ik heb een zender en ontvanger van futaba, hoor of zie niks van dit merk eigenlijk op de site! neem aan dat dit gewoon met een racedrone gebruikt kan worden toch? graag jullie reacties hier over. bvbd .

Als je er een compacte seriële (sbus ed) ontvanger bij kan vinden zal het vast prima werken. Een CPPM ontvanger zou ook nog kunnen maar dan heb je iets meer lag.

wat is een sbus ed ???

google is your friend :wink:

in het boek van mijn zender/ontvanger staat dat er de functie is van ccpm aanpassing . maar lijkt me weer anders dan cppm :). wat jaimevisser aan geeft.

Dat is inderdaad heel wat anders :slight_smile:

CCPM wordt bijvoorbeeld gebruikt voor de swashplate van heli’s om te zorgen dat 1 servo 2 functies kan aan sturen (mixing).

PPM is simpelweg de pulse/signaal/stroompje die de stickbeweging omzet in een sigaal naar ontvanger en deze dus aan stuurt.

Maar wat Jaime ook al zei, als je geen ppm of sbus hebt kan je de kabeltjes gewoon op de traditionele manier aansluiten en dat werkt ook prima maar is alleen minder " clean" ( meer kabels).

hoi schiksie. heb net gelezen in de handleiding dat ppm mogelijk is, dus dan moet mijn futaba afdoende zijn om een drone te kunnen vliegen ;D. pfffff er zit ook zoveel op zn computer zender dat je soms gek word hahaha. me ogen doen nogal pijn van al het lezen :o :lol:
en dankje voor de info :thumbup: