Range van racing quad vergroten

Beste mensen,

Ik ben er sterk over aan het nadenken om een quadcopter te halen. Een vriend van me heeft zelf een race quadcopter gebouwd. Ik zou ongeveer het zelfde willen doen maar wil graag ook wat verder kunnen vliegen. Geen tientallen kilometers maar ik zou het bijvoorbeeld leuk vinden als ik van mijn huis naar het huis van mn ouders 2 km verderop zou kunnen vliegen. Het lijkt me dat de onderstaande onderdelen hier een belangrijke rol in spelen.

FlySky FS-i6 2.4G 6CH AFHDS RC Transmitter With FS-iA6 Receiver

Eachine 700tvl 600mW 1/3 Cmos FPV 110/148 Degree Camera w/32CH Transmission

Gaat het me met deze twee onderdelen lukken of zit ik er volkomen naast? Wat is de bottleneck en waarmee zou het dan bijvoorbeeld wel moeten kunnen? Alvast bedankt!

Groeten,

Jan

2 km zonder bomen er tussen zou op zich wel moeten lukken met die setup.

Alleen dan zit je waarschijnlijk wel op het maximale van wat mogelijk is met die 2.4ghz zender.

Haha en dan je accu leeg halverwege :stuck_out_tongue:

In open veld kan een hoop maar zodra er huizen/bomen tussen staan kun je 2 km vergeten.

Bedankt voor je reactie .Het is met deze setup dus de besturing die je eerste kwijt raakt, niet het beeld. En even uit nieuwsgierigheid als er wel huizen of bomen tussen mij en de quad zitten wat is dan ongeveer het bereik?

:slight_smile: ik zit te denken hij wil 2 km vliegen naar ze moeder toe
en dan??
Bord eten erop en terug vliegen ??
:stuck_out_tongue:

[member=272]pufpuf[/member] Dat laten we geheel aan jou verbeelding over :wink:

haha dat zou al helemaal ideaal zijn pufpuf :smiley:

Op het moment dat er wel wat tussen zit , laten we zeggen een gebouw gaat het al gauw achteruit naar ongeveer 500 meter

zelf heb ik ook wel eens last van storing(beeld) op het moment dat ik achter een boom langs vlieg maar dat is heel kortstondig. daarom is een gebouw minder ideaal.

Ook kan ik adviseren om cloverleafs antennes te nemen bij zo’n fpv zender en ontvanger

Denk dat je dan beter een GPS systeem (NAZA M V2) met 2,4G Bluetooth Datalink met groundstation kan aanschaffen.
Kan je je quad autonoom via bvb. Ipad een bepaalde route laten volgen.

Ben je natuurlijk wel volledig illegaal bezig volgens mij… ;D

Wel een beetje laf een Naza op een mini racer :lol: een echte piloot vliegt zonder gps op een mini

Lol, maar een racer vliegt ook geen 2 km ver… :lol:

Ben benieuwd of het zou lukken met GPS een racecircuit af te haspelen… (denk tolerantie GPS meer dan enkele meters is… :thumbdown: )

Apex autopilot zou een optie kunnen zijn inderdaad maar dan ga ik wel erg snel door mn budget heen en inderdaad racen zou dan lastig worden ;D. Maar goed het is me zo ongeveer wel duidelijk wat de opties zijn. Heb mn winkelwagentje vol geladen ga het spul zo maar bestellen :slight_smile:

Met de FrSky L9R ontvanger en een 5dB antenne op je Taranis of XJT module haal je fluitend de 2km, video kan met een 600mW 5.8 zender met spironet antenne en een patchantenne op je bril (ziet er lijp uit maar werkt prima), dan heb je ook wat beeld betreft range genoeg. Die L9R ontvanger in een miniquad is wat lastig misschien omdat hij niet zo klein is als de D4R-II.

De technische uitdaging is leuk, maar het plan om met nul komma nul ervaring meteen de grenzen op te gaan zoeken door twee kilometer te gaan vliegen is niet te verantwoorden. Dat is een recept voor disaster. Als de video of ontvanger het laat afweten na 1,5km kan de quad echt overal terechtkomen, op eigendommen, personen, auto’s, dieren of uiteindelijk tussen de messen van een of ander duur landbouwwerktuig. Dit soort onbezonnen acties geeft het hele multirotor gebeuren een slechte naam en leidt tot steeds meer restricties of misschien wel een verbod op FPV vliegen. Niet doen.

+1 voor Marijn. Zonder ervaring (en goed materialen) ben je onverantwoordelijk bezig vind ik