RaceTrack ontwerp

Hoe ziet een goed RaceTrack eruit?

Moeten er veel bochten inzetten en/of veel gates of just weinig?
Moet je ook nog rekening houden met het publiek, zodat zij de race ook nog goed kunnen volgen?

Hier is een ontwerp wat ik laatst zag van MetallDanny. Hij omschrijft het elf als simpel en ook geschikt voor beginners.
Hoe ziet een track voor ervaren gevorderden er dan uit?

MD_Track.jpg

Ziet eruit als een leuke haalbare baan voor de meeste.

Zelf vind ik dat er iig bochten linksom en rechtsom in de baan moeten zitten.
Recht stuk om een keer gas te kunnen geven en wat bochtjes zodat niet alleen de snelste setups een kans maken.

Hier een baan zoals in 2014 gebruikt werd:

Blijft toch het leukste in het bos racen… heb het ook niet op van die mini poortjes neergepoot in een vlakke wei.

Leuker moet nog zijn een parcours met reliëf in, wat dalende en stijgende stukken moet helemaal het einde zijn… en, en, en, dan nog een rookbom aan je racer, zodat je de andere perfect kan volgen…

Moet nou echt gaan stoppen, begin een beetje te kwijlen :lol:

Mee eens
iets langzamere gaan beter door de bochten en winnen daar door tijd
en op lange stuk maken de snelle het weer goed .
het moet 50/50 zijn beetje in balans .
dat houd het ook leuk om naar te kijken .

dat is de reden waarom ik voor dit FPV ben gevallen.
Vroeger had ik een 125 cc crosser en ging altijd lekker te keer hier in de bossen.
en daar leken de beelden op van FPV die ik op youtube zag
maar dan nog leuker want je kan vliegen :slight_smile:

Er moeten genoeg bochten zijn gevolgd door obstakels als gates of bomen/vlaggen.
De baan moet ook de mogelijkheid tot snelheid bieden natuurlijk.
Het verhaal van het moet voor een beginner toegankelijk zijn vind ik ondertussen onzin, want zo krijg je nooit leuke races.
Maak dan klasses beginner en gevorderde ofzo en laat beginners rondjes vliegen zonder obstakels.

voorbeelden van goede tracks

Ziet er makkelijker dan het lijkt. Maar track nodigd uit voor veel speed, waar je steeds goed moet uitkomen voor techische stukjes. Nogmaals…soms kijk ik naar mijn beelden en denk wat ziet dat er simpel uit.

Dit was wel een van de meest lastigste :). Krap…beton, tegenstanders en hard werken. Heb letterlijk zitten zweten daar

dat ziet er heftig uit in die parkeergarage :o

Mooi hoor in die garage :slight_smile:
ook die lichtslangen zijn fijn .
kan je goed richting houden .
mooi gedaan !!

ik denk dat dit ook geinig is om in te vliegen :slight_smile:

[member=284]BorisB[/member] Fraai stuur werk daar in de garage.
Zoals je misschien wel weet zijn we bezig om dit op een wat grotere schaal te gaan doen in de Jaarbeurs. Zou zeer fin zijn als j emet jou ervaring er op 23 Aug bij kan zijn. We kunnen alle hulp gebruiken.

Ook leuk was de poort van blauwe lichtslang die aan het plafond hing. Is weer eens wat anders dan een poortje op de grond.
Misschien voor de Jaarbeurs ook maar wat lichtslangen gebruiken.

Ja indoor heb je in dat opzicht meer mogelijkheden met obstakels, want je kan de baan meer 3D maken wat tot nu toe niet echt gedaan is.

23 Aug zal ik proberen vrij te houden. Is dat een evenement dan daar of een test?

Het event is in de Jaarbeurs in Utrecht. We gaan gewoon een gezellig race organiseren.
Niks officeels, hoewel ik wel ga proberen wat sponsors te vinden :stuck_out_tongue:

Voor ons is het een test om te zien of je ook een goede wedstrijd kan houden in de hallen en wat we moeten doen om het goed te laten verlopen. Dit is voor de show die we in April 2016 aan het plannen zijn.

Wij moeten ook leren zo’n wedstrijd te organiseren.

Als je poortje, flaggen of lichtslangen hebt neem ze dan mee. Dan kunnen en kijken wat de beste zijn.

Lars heeft net het event on de het events kopje geplaatst. Misschien maar daar verder er over praten.

#formulaFPV

Ik denk ,ik had het al eerder gezegd :slight_smile:
dat raceplanet ook kicke is om te vliegen
hier een indruk van binnen
ik heb daar een keertje gekart erg leuk :slight_smile:

Kreeg weer een brainwave
een Motorcrossbaan is ook leuk om te vliegen die zijn er genoeg
vaak ook afgeschermd en veilig
die hebben heuvels en dat ik wel geinig denk ik
ik heb er al een gevonden in de buurt :slight_smile: