Raceband op 600 mW met spironetjes ervaringen?

Nu de losse immersionRC VTXjes met Raceband te koop zijn ben ik benieuwd wie er ervaring heeft met de 600 mW versie met spironet antennes. Kan je dan ook met 8 man vliegen? Er vanuit gaande dat je de linkse en rechtse antennes netjes afwisselt en dat het start / landingsgebied een meter of 10 van de vliegers af is?

Ik heb gelezen dat het met de 25 mW en de DUO ontvangers prima gaat… Maar 25 mW gaat hem natuurlijk niet worden met wat begroeiing en ik heb niet zoveel zin om nog meer gear mee te sjouwen (DUO + statief).

Met meer dan 4 personen tegelijkertijd vliegen is natuurlijk wel erg leuk!

Ben benieuwd!

Ben ook benieuwd! Misschien weet Virgil dat?

Met Raceband kun je inderdaad gewoon met 8 man vliegen, dat is de hele opzet ervan.
Op de F-band vlieg je met 4 man op 40MHz van elkaar. Met Raceband is dat 37MHz.
En dat zou ook met allemaal RCHP moeten gaan.
RCHP en LCHP afwisselen geeft je een nog betere/idealere opstelling, maar zou niet direct nodig hoeven zijn.
Startgebied op afstand is wel aan te raden. Daar hebben wij nog wel eens last van als die te dichtbij staat.

25Mw is mooi voor een racecircuit op een veld, maar met bomen etc. gaat dat al niet werken.
En iedereen moet dan op 25mW zitten, anders heeft het geen nut. Ook kun je geen pigtail gebruiken, antenne direct op de VTX.
I.v.m. weerkaatsing/reflectie is 25mW ook ideaal voor binnen.

Voor buiten tussen de bomen etc. blijft 600mW volgens mij perfect. Ik kan me ook geen reden bedenken om daar op 200 over te stappen. Vraag me wel af of je als 200mW vlieger last krijgt van de 600mW zenders. We hebben binnenkort een 200mW vlieger in ons midden dus dan gaan we het zien.

Heb al samen met een Skyzone 200mW VTX gevlogen met andere 600 mW Immersions… geen enkel probleem ondervonden.
Vlieg wel met een Skyzone V2 Goggle met 2 antennes :thumbup:

Tnx

@dirk, heeft dus weinig zin denk ik om op 25mw over te stappen

Ik heb ook een Skyzone 200mW en samen gevlogen met Irc 600mW, niemand had last van elkaar. Wat wel handig is is dat de Irc rond de 5,8 GHz zit en ik kon lekker ver weg zitten op 5,65 GHz.

25mW heeft enkel nut als je,met veel.samen wil vliegen, dan ook enkel als iedereen in die groep met 25mW gaat vliegen uitraard…

Oke duidelijk. Maar wij vliegen op plekken waar je goede penetratie nodig hebt. En dat ga je met een 25mw niet halen…