Race en beurs April 2016

Zoals sommige wel weten ben ik bezig om de Nationale kampioenschappen FPV racen van 2016 te organiseren.
Deze zullen plaats vinden in de Jaarbeurs in Utrecht in April 2016 (exacte datum volgt nog)
Tijdens de race zal er ook 2 dagen een beurs zijn waarop zowel consumenten (hobby) UAV als professionele UAV’s en toepassingen te zien zullen zijn.
Ook ben ik bezig om interessante sprekers te vinden voor de beurs.

Mijn vraag aan iedereen is wie of wat zou je willen zien naast het racen?
Welke fabrikanten wil je graag op de beurs zien?
Welke piloten zou je willen zien in de race?

Laat het me weten dan ga ik mijn best doen om dat mogelijk te maken.

Zou leuk zijn als het zelf bouwen ook volop gepromoot zou worden.

Alleen RTF materiaal brengt een hoog speelgoedgehalte met zich mee.

Eens! Laat die FPV hobby maar eens flink gehyped worden.

Workshops? Jeugd aantrekken… = toekomst.
Hoeft tegenwoordig niet duur meer te zijn om te starten (cfr. Flitetest)

[member=141]Freakert[/member] [member=194]Royce[/member] [member=242]Apex67[/member] Helemaal mee eens.
Een van de dingen die we wilden gaan doen is build workshops om iedereen te laten zien dat zelf bouwen niet moeilijk is.
Ik zit nog wel even te denken hoe dit te doen. Je zou zelfs kunnen denken aan het kopen van de spullen op de beurs en dan hulp bij het bouwen. Ik denk dat dat misschien wel eens te druk kon worden :lol:

Zijn er nog specifieke workshops over zelf bouwen die die wilt zien?
Zijn er leveranciers waarvan je graag build workshops wilt zien?

Mocht het nodig zijn wil ik bij de build workshops wel meehelpen.
Vind het leuk om te bouwen en om anderen te helpen ermee iig :slight_smile:

Tof, een mini quadje met twee houten latjes is idd zo gebouwd (uurtje of 2)

Vergt wel wat organisatie/geld/materiaal/vrijwilligers uiteraard… Weet niet of dat mogelijk is?
Materiaal te koop aanbieden is een optie, eventueel een winkel zoeken die een voorraad materiaal wil bezorgen…

Wat ik dacht was dat bezoekers spullen kunnen kopen bij de stands van de fabrikanten of handelaren.
Die kunnen dan in elkaar gezet worden door vrijwilligers.

Daarnaast kan er ook in algemene uitleg gegeven wordt over het bouwen UAV’s in de presentatie zalen.
Zou me kunnen voorstellen dat het interessant is om de ontwikkelaar van bijvoorbeeld Cleanflight uit te nodigen voor zo’n presentatie.
Wat denken jullie?

goed idee.

Er zijn zat mensen die niet eens een soldeerbout vast kunnen houden :).
RTF maakt het wel toegankelijker.

Ben zelf uiteraard voorstander van zeld een racer samenstellen :slight_smile:

[member=284]BorisB[/member] er is een grote groep die graag wil vliegen maar geen verstand en interesse in techniek heeft. Die zullen dus altijd RTF of ARF kopen.
Het succes van de DJI Phantom is hier ook op gebaseerd en ook de reden dat de ImmersionRC Vortex zo’n succes is.

Het wordt deze groep al snel duidelijk dat een basis kennis van techniek zeker bij race quads handig is omdat je vaak in het veld reparaties moet uitvoeren.

Dus ik ben het met je eens. Build demonstraties kan wat “angst” wegnemen en mensen in de hobby geïnteresseerd krijgen.

Heb jij mensen of bedrijven die je graag wilt zien? Tegen wie wil je graag eens racen? Charpu?

@Wilfred
ja charpu, finalglideAUS, metalldanny zou natuurlijk top zijn :slight_smile:
Denk dat Dominic Clifton ook daar zou willen komen.

Wel voor races IRC raceband regelen natuurlijk :slight_smile:

[member=284]BorisB[/member] Ik heb MetallDanny al gevraagd en dat gaat wel lukken.
Ik ga wel eens contact opnemen met FinalglideAUS. Heb jij een email adres van hem?

Ik zal eens kijken of ImmersionRC de video links wil sponsoren. De setup met de 25mW en de kleine patch antennes ziet er wel gelikt uit.

Ik verwacht overigens dat jij ook komt. Zijn mesne die jou ook wel eens IRL willen zien :wink:

Ik ben bereid om te komen.

FinalglideAUS heeft gisteren beide disciplines op de drone nationals gewonnen…zowel de freestyle als 250class :slight_smile:

Dat is mooi [member=284]BorisB[/member] bedankt. Kan je me je email adres via PM sturen.

Ik had gezien dat FinalglideAUS gewonnen had. Heb inmiddels wel zijn YT kanaal gevonden maar nog geen andere contact mogelijkheden.
Als iemand een email adres of iets anders heeft zou ik dat zeer op prijs stellen.

Zeker, zelf doen wekt een betere intresse, en kan een basis zijn voor een leuke baan > mechanisch en electronisch .

Er zijn best veel universiteiten in Nederland die drone technologie en toepassingen aan het ontwikkelen zijn, in het whatsAap groepje van Utrecht is er een master student van de UU die druk met remote sensing toepassingen bezig is door drones te combineren met 3D printen en VR… Dit soort dingen zijn niet alleen leuk en belangrijk maar laten ook een professionele kan zien van deze technologie en dus gaan mensen minder aan speelgoed denken en meer aan wetenschap/technologie/ontwikkelingen. Dit combineren met drone-racing maakt het super leuk.

Misschien is het ook leuk om een PC met bijvoorbeeld FPV Freerider of Lift off er neer te zetten, dan kunnen mensen eens proberen te vliegen zonder bang te hoeven zijn om te crashen.
En als er een race gehouden wordt is het wel leuk dat er meegekeken kan worden op bijvoorbeeld een grote TV of beamer, dan kunnen bezoekers zien wat de piloot ziet.

Das een goeie .
met de race kregen ze vaak te horen .
rondjes vliegen wat is daar nu moeilijk aan ?
dan laat je ze even in Freerider te keer gaan :slight_smile:
dan komen ze er wel van terug :slight_smile:

Ik ben het helemaal eens met deze opmerkingen. Tijdens de Laatste race in de jaarbeurs hadden er al een scherm staan.
Er zijn echter een paar belemmeringen.
Ten eerste de kosten om al die schermen met te zetten. Schermen buiten Is ook technisch er lastig.
Voor computer simulaties heb je computers nodig. Tijdens de race in de jaarbeurs Is oermens er meer mijn laptop vandoor gegaan.

Voorlopig gaan we eerst het ImmersionRC FPV systeem aanschaffen en dan zien We weer verder.

Rot om te horen dat die niet boven water is gekomen .

1 camera met groothoek lens kan heel de pits filmen .
iedereen heeft zijn $$$$ spullen daar .
daar moet camera toezicht komen .

ik zal er over nadenken .
heb een desktop met 2x 600 watt op driepoot
met een effect processor
mini studio met karaoke maar kun je ook gamen
of mic gebruiken voor de Race
heb er zelfs 2 wireless mics :wink: maar weet niet welke freqeuntie het is