Quadcopter voor onderwijskundige doelen - Brainstorm

Hi,

Als universitaire (bedrijfskunde) onderwijsinstelling krijgen we voor een aantal maanden een quadcopter in bruikleen. Het doel, om te kijken of een quadcopter ingezet kan worden voor onderwijskundige doelen.

De eerste stap, het bedenken van de doelen waarvoor een quadcopter eventueel ingezet kan worden. Vandaar ook deze post, wat zouden nou leuke ideeën kunnen zijn?

Ben benieuwd of hier mensen zijn met leuke ideeën.

Quadcopter met of zonder FPV/Camera, dat maakt niet uit.

Ido

Racen…

Ik brainstorm graag mee. Welke richting is die uni?

bedrijfskunde

-pakketdiensten
-verzekeringen
-ROC-light kennistoets (training)
-vastgoed/huizen
-webshops
-organisatie racing wedstrijden :stuck_out_tongue:

dank voor je input, maar ik zie niet bij elke van deze termen het onderwijskundige gebruik ervan. Wat moet ik me bijvoorbeeld voorstellen bij verzekeringen? of vastgoed?

Je vraag is niet concreet.

Ik kan me voorstellen dat het voor deze (TU)opleidingen interessant kan zijn een drone te bouwen als opdracht

• Informatica (embedded systems: bv zelf FC firmware schrijven)
  • Electrotechniek (bv drone bouwen als eerste jaars opdracht als leuke binnenkomer)
  • Industrieel ontwerp (bv drone of behuizing ontwerpen)
  • Lucht- en ruimtevaart techniek / natuurkunde (bv een onderzoekje naar betere props en aerodynamica?)

En voor bedrijfskunde: sportmarketing met drone racing als nieuwe (commercial) sport.

Het gaat in dit geval ook niet om het bouwen van een quadcopter, maar het gebruiken/inzetbaarheid ervan. Vanuit technisch perspectief kan ik ook makkelijker zaken bedenken, maar vanuit de onderwijshoek is het lastiger.

Zaken waar ik aan denk, groepen gedrag in kaart brengen, of in de haven, container logistiek.

Bedoel je nadrukkelijk een FPV quadcopter met RC besturing? Dus niet een drone die zelfstandig programma’s kan afwerken?

Belang van communicatie:

FPV een leerling
Besturen andere leerling

Het verkrijgen van een helikopter view:

Beeld van de drone een overzicht geven van de container terminal en de lopende stromen. Vergelijken met een papieren kaart. Eerst leerlingen de logistieke stromen op de lege kaart laten ontwerpen en dan vergelijken met werkelijkheid.

Het volgen van 1 container van walplaats naar schip: eerst leerlingen laten bedenken welke logistieke middelen er nodig zijn voor dat je een container op een schip krijgt en dan de werkelijkheid laten zien

Klopt, geen drone, maar echt een quadcopter die bestuurd wordt door een persoon. Ding heeft ook een FPV setup, maar ben ook benieuwd naar ideeën zonder

[member=971]Linky[/member] leuk antwoord, leuk idee, thanks