Quad wiebelt bij 0 throttle

Hallo beste mensen,

Ik heb een quad met betaflight 4.2 die nogal last heeft van wiebelen wanneer ik naar 0 throttle ga. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe het op te lossen? Moet ik de idle rpm aanpassen of ligt het aan de PIDs? Ik zie veel online staan over de I term verhogen maar ik knutsel daar zelf liever niet te veel aan en gebruik het liefst de sliders.

Hartelijk dank!

Kun je nog iets specifieker beschrijven wanneer je de wobble ervaart. Is namelijk nogal afhankelijk van het moment en bij wat voor manoevre.

Airmode zou standaard aan moeten staan en houd de kwad behoorlijk goed onder controle bij 0 throttle.

Maar kan idd ook nog gelegen zijn aan je pid loop of misschien “Anti Gravity” ( wellicht moeite waard om even te googlen).

Ik heb dit zelf ooit gehad toen 1 van mijn motoren een slecht lagertje had. Bij lage toerentallen draaide dit motortje veel lager in RPM. (Overigens vliegt hij dan sowieso minder maar enfin) Verder je PID’s naar defaults terug zetten en kijken of het dan weg is. I te hoog ?

Check je PID’s. In de regel vliegt de gemiddelde Quad best OK met de defaults.
Check je motoren. (Klinkt er een anders? Worden ze warm?)
Check je ESC. (Allemaal hetzelfde ingesteld)
Schroef je min. rpm op om te kijken of het dan beter gaat.

Als ik er echt niet uitkom dan mail ik (heel) af en toe met Joshua Bardwell. Hij antwoord in de regel binnen een dag of 2 en heeft me een aantal keer in de juiste richting gestuurd.

Ben benieuwd wat de oorzaak was. Laat nog iets van je horen.

Groeten,
Peter

Is een issue waar meer mensen last van hebben.

Hartelijk dank voor jullie reacties. Die video geeft letterlijk alle antwoorden die in de tuning notes van 4.2 staan waarvan ik de meeste al had geprobeerd zonder resultaat.

ik zal vanavond of morgen maar proberen om de ESC firmware naar 24K te zetten, hopelijk dat dat dan werkt!