Props aanraders

Ik ga vliegen met cobra 2300kv’s en 3s lipo’s. Welke propellers raden jullie aan.

Gemfan 5x3
Gemfan 5x4 <- zit zelf aan deze te denken

HQprop 5x4,5 <- zit zelf aan deze te denken
HQprop 5x3

Ik ben een beginnende piloot. Dus veel power is “nog” niet heel belangrijk voor mij :slight_smile:

Als je ruimte hebt voor 6" dan zijn de HQ 6030’s een aanrader met deze motoren op 3S. Optimale verhouding thrust/verbruik.
Anders Gemfan 5030.

Zie onderstaande tabel (bron):

Ik ben ook begonnen op 3S met gemfan 5x3, fijne props, niet duur en goed verkrijgbaar. Breken wel snel, maar daardoor blijven je motoren heel. Als je wat raakt heb je ook snel een wit streepje bij de naaf, dan kun je ze ook maar beter vervangen.

Ook een hele handige site: http://rotorbench.com/Cobra_2204_2300kv/

Zoals je ziet zit er geen verschil in thrust bij de HQ5045 en GF5040. De GemFan’s trekken net wat minder vermogen weg.
Wil je wat meer power op 3S, dan moet je voor de HQ5045 BullNose gaan. Zuigen je Lipo wel iets sneller leeg :wink:

Ik vlieg tegenwoordig met de DAL 5040 props met de 2300Cobras en 3s. Vliegt heerlijk en blijft lekker lang heel :slight_smile:

Ik hoor dat die DAL props slecht gebalanceerd zijn. De HQ’s zijn al niet top, maar deze zouden veel erger zijn.
Wat is jouw ervaring daarmee [member=141]Freakert[/member] ?

Kan me ook wel voorstellen dat als je wat terug buigt na een crash, het niet geheel lekker meer vliegt.

Ik wil wat setjes van die HQ 6030 Carbon reinforced bestellen. Iemand een goed adresje? Zelfs bij Banggood kosten ze nog 2,50 per 2 stuks.

5x4 zijn veel crash bestendiger dan die 6x3 props en vliegen lekkerder. en ze zijn vrij efficient.
Zou gewoon daarvoor gaan.

De dal props zijn leuk, maar funest voor je motoren/lagers aangezien ze verschrikkelijk uit balans zijn. 1 vlucht opgehad en snel eraf gehaald.

Ik heb [member=142]MetallDanny[/member] laatst met die HQ6035’s zien vliegen. Flink wat koprollen gemaakt en gewoon niet kapot gaan.
Die zijn ook echt sterk. Lijken wat dikker en dus sterker rondom de hub. Daar breken ze toch altijd.

Denk dat je alle props moet balanceren voordat je gaat vliegen. In het begin zat ik zelfs de Gemfans te balanceren, maar aangezien de proplifetime van Mauro’s quadjes ongeveer 1 1/2 ronde is… ben ik ermee gestopt :lol: Lagertjes zijn ook niet meer zo duur! ;D

[member=284]BorisB[/member] als ik naar de testresultaten van rotorgeeks hierboven kijk heb je flink minder thrust en flink meer current met 5x4 dan met 6x3.

Ja ze zijn niet goedkoop he maar ik vind HQ’s nog steeds stukken beter als de Gemfans/Dals, maar ze zijn inderdaad wel duurder.

Of de 6035 proberen :slight_smile: die zijn in de aanbieding :