Propellors balanceren

Hey allen,

Ik vroeg me af wat jullie gebruiken om propellors te balanceren.

Hoe nauwkeurig vinden jullie, jullie aparaat?

En is er miss een die je evt graag zou willen hebben?

Ik zelf heb nu al 2 aparaten in bezit en ik merk dat ze beiden niet erg nauwkeurig zijn.

Met name de conus die de propellor vast zet is het grootste euvel omdat deze in 9 van de 10 (mijn geval 2 van de 2) keer asymmetrisch zijn.

Ik heb op jijbuis toevallig een persoon gezien die van een oude kapotte motor een prop balancer maakt en ik ben zelf van plan om er een te gaan maken mocht ik in bezit komen van een kapotte motor.

Dus iedereen op t forum… Hebben jullie een kapotte motor en doen jullie er niks mee… Ik zou m dan wel willen.
Mits de as nog recht is en de motor nog vrij kan draaien

Ik gebruik een Krick balancer, werkt prima.
Du-Bro heeft ook hele goeie.

Maar waar het 99 van de 100x fout gaat is de manier van balanceren.
Er word teveel materiaal bij geplakt of weggehaald door te schuren waardoor je onbalans van blad blijft wisselen.

Ja bij mij is gewoon t euvel dat als ik de as verdraai de onbalans anders is… Als je dan heel goed gaat kijken zie je dat de conussen asymmetrisch zijn wat een onbalans geeft.
Du-bro heeft idd hele goede recenties

Du-bro besteld…

de goedkope magnetische “ebay” balancers zijn meestal zelf niet goed gebalanceerd.

ik heb zo’n dubro geval, bevalt prima.

Ik heb samen met een maatje van me 5x3 propjes getracht te balanceren met zo’n simpel magnetische balanceer ding en met zo’n dubro ding.

Dat simpele magnetische apparaat is helemaal ruk, maar dat dubro apparaat gaf met dezelfde prop iedere keer iets anders aan. Na 4 verschillende 5x3 propjes te hebben ‘gebalanceerd’ zijn we er maar mee opgehouden uit frustratie, aangezien dit geen zin had.

Onze conclusie:… Gewoon vliegen met de 5x3 props. Waarschijnllijk zijn ze te ‘licht’ om goed uit te kunnen balanceren.

Voor de grotere props is het vere weg het beste balanceer apparaat.

ziet er niet zo moeilijk uit

Ik ballanceer ook eigenlijk alleen grote props (10" voor mijn 450 quad).

Voor mijn kleine quad gebruik ik 6x4.5 GF props, deze ballanceer ik niet.
Ik heb ook het idee dat het niet nodig is voor props van dit formaat.
Het lijkt er op dat mijn FC geen last van vibraties heeft, en ik heb ook geen jello op mijn mobius…

En waarschijnlijk ben je er al snel flauw van als je wat vaker crashed :wink:

Dit heb ik dus ook geprobeerd, maar met die 5x3 props gaat dat niet werken.

Idd, als je het goed wilt doen, is het best een hoop werk. En als je dan op een vlieg dag gemiddeld 4 props vernaggeld, dan wordt je daar ook niet vrolijk van idd. Gewoon vliegen, en eventuele “jello” voor lief nemen, is mijn idee.