probleem met Quanum goggles

Hallo,

Ik vlieg met mn zmr250 en heb de Quanum FPV goggles, die wordt gevoed door een 2s lipo 850mah.

Nu heb ik al meerdere keren alle kabels opnieuw gesoldeerd, maar ik blijf last houden van het wegvallen van het beeld.

Dit duurt een halve seconde, dan is het beeld weer normaal. Het heeft denk ik te maken met de stroomtoevoer, want het gebeurt ook als ik gewoon de quad naast me heb staan.

Wie kan me wat tips aan de hand doen? Is alles op de juiste wijze aangesloten?

Vr.groet Mark

Heb ik ook voor gehad met m’n Attitude. Bleek de fiche van de Fatshark batterij van de bril inwendig een onderbreking te hebben. Ander fiche erop en probleem was opgelost.

En heeft je ontvanger/scherm genoeg aan 8V (2s)?

Dat is lastig te zeggen. Ja kan eens proberen de zender en het scherm eens apart te voeden. Probleem kan natuurlijk ook nog aan de zend kant liggen…dus je camera of videozender.

Valt het beeld vaak weg of pas als de lipo aardig leeg is ?

Hallo SonAndDad,

Ik heb een RC305 ontvanger, heeft die perse 12V nodig? ga ik ff proberen in ieder geval.

Bedankt voor je reactie!

HallO Schiksie,

Bedankt voor de snelle reactie, het beeld valt vaak weg, ook als de lipo nog gewoon vol is.

Ik ga je tips even proberen, hartelijk dank!

Vr.groet Mark

Een RC305 heeft genoeg aan 5-12V… is dus het probleem niet.
Een Quanum bril moet wel tussen de 7-13V ingangsspanning hebben… Als je lipo van je bril onder de 3,5V per cel gaat, kom je wel onder die grens… Zou gewoon 3s aanhangen en eens proberen (max voltage = 12,6V)