Probleem met Haperen motoren en Damped light instelling

Hallo mensen,

Ik heb een Martian 5", 2300 emax red bottom motoren, 20A littlebee esc’s, en sp racing f3 FC.
Het is mijn eerste racer en ben nog bezig met de eerste afstellingen. Ik heb in de standaard instellingen gewoon kunnen vliegen, maar ik wil even weten hoe ik het een en ander moet instellen.

Vandaag de damped light aangezet en de quad viel als een manke vogel uit de lucht toen ik het gas terug haalde naar 0 nadat ik snel omhoog vloog. Ik gaf meteen weer gas bij, maar de quad kon het niet aan om te he te herstellen. Dit was voordat ik damped light had aangezet nog nooit gebeurd.

Nu denk ik dat dit te maken heeft met de minimale waarde van de throttle. Ik ben gewend dat mijn quads geen draaiende motoren hebben voordat ik ga opstijgen, maar in dit geval haperen de motoren bij 0 throttle. Het opstarten gaat ook heel langzaam. Denk dat dit langzame opstarten een probleem is bij het herstellen tijdens een val.

Moet ik de min throttle omhoog zetten zodat de motoren bij 0 throttle al volledig draaien? En zo ja, hoe hoog moet de waarde ongeveer zijn?

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Yup, min_throttle omhoog!

Zorg dat alle motoren netjes draaien bij een bepaalde waarde wanneer je de quad armed. Daar tel je dan nog zo’n 10/20 bij op.
Dan kom je waarschijnlijk ergens rond de 1040/1060 uit. Totaal afhankelijk van je setup.

OK, ga ik doen. Dankjewel!

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Heb je airmode aan staan?
Als je je throttle naar 0 gooit zonder airmode kan je quad inderdaad onstabiel worden.

Het uit de lucht vallen lijkt me inderdaad een min_throttle probleem.