Probleem instellen controllers Radiomaster TX16S

Hoi,

Pas nieuw in de wereld van FPV en heb een TinyHawk Freestyle BNF toestel gekocht. De controller heb ik de Radiomaster TX16S gekocht.

De volledige mapping van de functies van de controller heb ik gedaan (instellen arm, disarm, buzzer, …) maar in Betaflight geeft hij mijn instellingen anders weer. Dan wisselt de arm switch van positie en ben ik mijn flight modes kwijt. Iemand eventueel tips wat ik verkeerd doe?

Kan spijtig genoeg geen beelden uploaden als nieuwe gebruiker.

Reeds bedankt!

Groeten

Simon

@Simon

Hey Simon,

Even voor mijn duidelijkheid, als je het over mapping hebt, bedoel je dan de kanalen en de mixer in je radio, of daadwerkelijk de mapping in Betaflight?

Normaal gang van zaken zou zijn:

In de radio:
Kanalen die je wil gebruiken instellen en toekennen
Mixer instellen

• nu weet je radio welke kanalen hij moet gaan versturen in het gebruikte model (profiel)

Daarna moet je in Betaflight functies toekennen aan deze kanalen.

Maarten

Hoi Maarten,

Bedankt voor je reactie. Heb zoals je aangeeft de instellingen in de zender gedaan via input en mixes.

Heb beide drones gebind gekregen en ze werken. Ik denk dat ik op een gegeven moment de verkeerde dump CLI file gebruikt heb van Emax en daarom dat het toestel niet wou werken.

Eveneens bij de configuratie heb ik de input moeten aanpassen van FRSKY X naar FRSKY D aangezien het een D8 is.

Is wel een aanpassing geweest vlieg toch al geruime tijd met standaard toestellen van DJI, maar hier hebben we wel veel bijgeleerd moet ik zeggen;

Bedankt voor je reactie!

Groeten,

Simon

@Simon

Top dat ze nu werken!

Ik moet zeggen dat ik nog altijd schuw ben om de CLI te gebruiken, doe het toch liever allema handmatig in de GUI…

1 Like

Hoi Netraam,

Heb via de filmpjes op YouTube van Joshua Bardwell en Tahoe Steve de richtlijnen gevolgd. Als beginneling is er weinig ondersteuning om de juiste zaken in te stellen en hoe alles moet verlopen. Dus daarom ben ik via CLI gegaan.

Is een zeer interessante hobby maar de leercurve is zeer hoog in het begin. Daarom was ik ook een forum aan het zoeken waar we elkaar zouden kunnen helpen en bijleren.

Nu alvast bedankt voor je reacties en tips (ga er zeker nog nodig hebben :smiley:)

En we blijven bijleren natuurlijk :smiley:

Groeten,

Simon

Dat vond ik zelf inderdaad ook wel heel pittig toen ik begon, waardoor ik ook wel vaak bijna de handdoek in de ring heb gegooid.

En toen was ik überhaupt nog niet aan vliegen toegekomen, daar ga je nogmaals door een pittige leercurve, maar het is het uiteindelijk wel waard :grin: