Positie fc

Goedenavond :slight_smile:

Ik heb al mijnspulletjes besteld afgelopen weken en heb vandaag me zmr250 frame binnen gekregen.
En nu ik me frame heb zat ik wat te bedenken en uit te tekenen hoe ik me indeling ga doen.

Mijn vraag; moet de fc in het midden ? Je zou zeggen dat de hoeken waar je Drone in hangt hetzelfde is als vorin midden of achterin. Of is er een speciale reden dat iedereen hem in het midden doet ? Ik lees op verschillende site s dat het niks uitmaakt. Maar klopt dit ook?

Sterker nog als ik naar de storm V2 kijk zie ik hem ook voor boven op de reciever zitten helemaal voorin.

Ikben benieuwd wat jullie gedachten hierin zijn

Dat ligt aan het type pdb. Ik heb een pdb die over de hele lengte van het frame gaat, oftewel plug en play. Hier moet hij dus persee in het midden. Weet niet hoe het bij jouw pdb is.

Groet,
Dennis.

~ YouTube =DroneD ~

Zoals je ziet moet deze in het midden.

~ YouTube =DroneD ~

In het midden is in ieder geval het meest praktisch. Het heeft ook te maken met andere apparatuur in je quad (camera, osd zit voorin, pdb in dezelfde mounting holes als je fc en gewichtsverdeling). En de mounting holes voor je fc zitten meestal in het midden, dus waarom die niet gewoon gebruiken?

Maargoed, of het daadwerkelijk uitmaakt weet ik eigenlijk ook niet. Ik heb het me ook weleens afgevraagd, inderdaad omdat de hoeken hetzelfde zijn. Gezien bovenstaande punten kom je in de praktijk gewoon in het midden uit en/of loont het de moeite niet om t op een andere plaats te krijgen.

Leuke theorie om een keer te testen :slight_smile: Heb nog wel wat zooi liggen en zal eens kijken wat er gebeurt als de FC helemaal voor of achterin ligt.

Ik ben zeer benieuwd ! Zodra alles binnen is bouw ik mijn quad sowieso met de fc voorin. Ik denk dat het niet veel uitmaakt behalve dat je niet gebruik maakt van de centrale zwaartekracht. Weet niet in hoeverre dit problemen oplevert

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gewoon in het midden zetten!!

In de TBS Vendetta zit de fc ver naar voren. Ik merk geen enkel verschil met andere quads waar de fc gewoon netjes in het midden zit.