Plastic bescherm spul

Ik zie dat sommige mensen vloeibare kunststof ofzo gebruiken om de electronica te beschermen.
Hebben jullie daar nog tips/aanwijzingen voor? Loont het de moeite om bijvoorbeeld de hele FC te coaten op die manier?

Aansluitend zou ik ook willen weten of dat spul er later terug af te halen is indien je de boel wilt lossolderen?

rubber repair van bison. € 8,00 hornbach

mijn fpv cam heb ik daarmee geisoleerd werkt geweldig.
niet veel nodig en snel hard en toch flexibel.

je kan het er wel van afkrijgen maar je moet wel een beetje peuteren.
ik heb het specifiek op me cam gedaan en aansluiting op me PBD waar ik niet meer bij hoef te komen.
dus niet op de aansluitingen van de esc bijvoorbeeld.

rubber repair

Plasti dip is de meest bekende rubbercoating voor elektronica, ook weer makkelijk te verwijderen. Siliconenkit voor in het aquarium werkt ook goed.

Jaime was eerder :slight_smile:

Haha je hebt 't zelfs in een spuitbus. Hele PDB effe onder 't rubber spuiten

En bescherm je componenten dan voor kortsluitingen of vocht?

Beide

Die gebruik ik zelf je trekt het er zo af
ik vind het fijn spul soms red je het niet met een krimpkous alleen

daar heb ik het vandaan .
mijn hele naze 32 is in gespoten op usb poort en lampjes na .

tegen vocht
statische als je het aanraakt of zo ,ik weet mainbaord computer houd daar ook niet van .
minder kans op kortsluiting
het is handig spul je kunt zelf blokjes gieten ofzo :slight_smile:
Hey Freakster een rood gel blokje makkelijk te vinden :stuck_out_tongue:

Had bij mijn B330 ook Plastidip gebruikt. Vanuit een spuitbus.
Je kunt het ook in een potje krijgen, dan kun je het onder dompelen.

Mijn FPV cam heb ik er mee dicht gezet. Vier keer in moeten spuiten om het dekkend te krijgen.
Wel in een doos doen, het nevelt nogal en geeft geen strakke straal.

Had er ook de soldeerpunten mee ingesmeerd. Gewoon een beetje in een potje spuiten vanuit de spuitbus.
Dan met een kwastje op de soldeerpunten smeren. Ook weer drie tot vier keer doen. Dekt niet optimaal de eerste keer.

Heb het nog niet van de soldeerpunten af moeten halen, maar het is een los laagje wat niet echt hecht dus volgens mij makkelijk te verwijderen.