Piepiepiepiepiep... Piep pieeep

Hmmmmmm…

Mn quad wil niet meer armen. Bij aansluiten van de batterij zegt ie 5 keer kort piep en dan tweekeer lang piep.
Ik neem aan dat het een foutmelding is, gezien het ineens niet meer willen armen.
Iemand enig idee waar die melding over gaat?

Naze32 rev5

Dat is volgens mij het SOS signaal dat er iets goed mis is met je Naze…en hoogstwaarschijnlijk hardwarematig…
Ik heb hetzelfde gehad en is al vaker hier op het forum besproken. Niemand heeft het ooit kunnen oplossen zonder het boardje te vervangen of te laten repareren, jammer genoeg.

In mijn geval was er zo’n piepklein condensatortje naast de gyro eraf geketsts. Als die niet goed functioneert, mag/kan je quadcopter niet armen.

Ik heb mijn Rev5 (alleen originele) naar [member=210]LiquiDAciD[/member] gestuurd en hij heeft 'm voor een paar euro gerepareerd :slight_smile:

Hmmm nja het was wel vlak na een ruwe landing op een asfaltpaadje. Ben ik mooi in de aap gelogeerd. Nou ja ik heb de afgelopen maand drie propellers gebroken dus het werd wel weer eens tijd…

Dankjewel Walter.

Kun je ook vertellen wat er na die piepjes gebeurd? Wat doet het status ledje? Krijg je steeds hetzelfde? Stopt hij met knipperen?

Ik heb em nu niet voor me, maar toen ik m had open getrokken en gepoetst deed ie t ineens weer. Toen tie weer in elkaar zat deed ie het weer niet. E.e.a. weer uut elkaar gehaald en wat dingen geprobeerd. Op zoek naar iets wat logisch is. Af en aan deed ie het en daarna weer niet (vooral als tie weer helemaal in elkaar zat).
Heel frustrerend. Nu doet ie t maar de volgende keer dat ik em aan zet…?

Mijn vermoeden:

Bij in elkaar zetten komt er stress/spanning op en wordt er ergens contact verbroken. Scheurtje in een printbaan bijvoorbeeld.

Misschien is reflow solderen iets wat je kan hel-pen. Google is je vriend.

De komende dagen mag ik werken dus over een paar dagen heb ik een verslagje.
Eventueel reflowen moet kunnen, ik heb zelfs een oventje! Maar als t niet nodig is liever niet…
In ieder geval dank voor de reacties tot dusver.

Ik kan er niks aan doen, ik werd ongeduldig en heb een naze32 rev6 die in mijn 150 zat geinstalleerd.
Was ook nog een aardig klusje trouwens. Ik ben benieuwd hoe tie gaat vliegen vanavond.

Voor die 150 zijn er nieuwe ESCs en motoren onderweg dus ik zal er binnenkort toch mee aan de slag moeten.
Tot die tijd ga ik maar weer effe vliegen, op gras…

Okay heel interessant allemaal.
Ik heb de kaduuke naze32 in mijn spadger 150 gezet en ik krijg nu die foutmelding niet meer. Wel jammer want ik wilde net een verslagje gaan schrijven. Je zult zien dat ie als ik naar buiten ga moeilijk gaat doen.
Nou ja, een nieuwe naze32 rev6 is ook alweer onderweg…

Dan is het aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat er bij inbouw in je andere frame echt te veel buigspanning op je boardje komt.

Houd daar rekening mee als je in dat frame een nieuw boardje monteert. Die komt waarschijnlijk ook onder spanning en kan dus ook bij een klapper makkelijker scheuren.
Dus controleer dan de constructie van dat frame.