PID tunen

Probeer ik net m’n pid in te stellen slaat ie meteen om. Ligt dat aan de instellingen of heeft dat met iets anders te maken

Kan het er ook aan liggen dat ik dit in heb gevoerd? set align_gyro=2set align_acc=2

Misschien is het verstandig om met een schone Cleanflight te beginnen. Normaal zijn de standaard instellingen prima en hoef je alleen de PID bij te stellen. Plus natuurlijk zaken als Oneshot of Telemetrie etc.

Gyro’s en zo heb ik nog nooit aan gezeten.

Vaak neem ik dan de PID’s over van een soort gelijke setup. Dat moet al redelijk vliegen.

Omslaan is wel heel extreem. Kan volgens mij niet met verkeerde PID’s.
Dat kom je meestal alleen tegen wanneer de motors de verkeerde kant op draaien. Of de props op de verkeerde motor zitten.

Daar zal t wel aan liggen!

Als je je bordje gedraaid hebt kan je dat aangeven op de Config tab in Cleanflight, daar heb je deze regels niet meer voor nodig :wink:

Zet ik die op 0 dan? Om hem uit te schakelen

Hoe reset ik alles?? Ben nu bezig met baseflight. Wilde cleanfilght proberen maar hij linkte niet

Cleanflight Configurator downloaden van google store en dan via de firmware flasher cleanflight erop flashen (goede FC selecteren! )

Na flashen (evt met baseflight) horen je instellingen gereset te zijn.

Super! bedankt man, ga ik morgen meteen proberen

Nu er cleanflight opstaat doet ie mogelijk met armen. Als ik wil vliegen krijg ik hem niet gearmd. Maar hangt ie aan de PC lukt dat wel.
Ik vind het behoorlijk lastig al die instellingen :-p

Check even of het bereik van je kanalen wel goed is ingesteld onder het kopje “Receiver”. Dit moet van 1000 tot 2000 zijn met 1500 als midden. Dit moet je bijstellen dmv. de instellingen van je zender op je zender zelf. Als je rudder stick nu maar tot bijvoorbeeld 1900 gaat dan armed hij niet.