Overzicht VTX frequenties

Om op locatie wat sneller de juiste frequenties te kunnen kiezen bij gebruik van verschillende VTX merken bij deze een overzicht. Mocht je VTX er niet tussen staan dan graag hieronder even de frequenties en merk/type posten dan voeg ik ze toe.

PDF bijgevoegd voor makkelijk printen.

En een mooi overzicht voor op het veld met dank aan [member=223]walterkort[/member] ! In dit overzicht zijn alleen de kanalen weergegeven die hierboven groen zijn aangegeven, dus met minimaal 40MHz ertussen.

PDF kun je hier downloaden.

netjes [member=1]Björn[/member]!

Ik had ze eigenlijk liever op een soort lijn gehad zodat de afstand tussen de frequenties visueel ook klopt maar dat blijkt in Numbers nog best een uitdaging.

Ik heb hier een zeer handig pdfje voor. Zal deze zo even linken.

Nice one Björn,

Ik gebruik zelf deze pdf van Painless360.
De frequenties staan beide gesorteerd op Bands en oplopend, gouden vondst.
–> 58ghz channels.pdf <–

Hier nog de rest van zijn uitleg op youtube.

Ja die kwam ik ook tegen. Mis daar alleen ook de de verspreiding/overlap op de banden en dat het ook visueel duidelijk te zien is. Ben nu aan het klooien in een spreadsheet :stuck_out_tongue:

Mijn pdf

Mocht je hier nog aanpassingen/verbeteringen voor weten dan heb ik ook de originele google spreadsheet 8).

Hieruit zou je de volgende kanalen “veilig” kunnen verdelen: (met minimaal 40 Mhz ruimte)

[ol]- 5645 - Boscam 4, Eachine E4

• 5685 - Boscam 2, Eachine E2 (Stap 40Mhz)
  • 5740 - ImmersionRC 1, Eachine F1 (Stap 55Mhz)
  • 5780 - ImmersionRC 3, Eachine F3 (Stap 40Mhz)
  • 5820 - ImmersionRC 5, Eachine F5 (Stap 40Mhz)
  • 5860 - ImmersionRC 7, Eachine F7 (Stap 40Mhz)
  • 5905 - Boscam 6, Eachine E6 (Stap 45Mhz)
  • 5945 - Boscam 8, Eachine E8 (Stap 40Mhz)[/ol]

Ik denk alleen niet dat 40Mhz altijd safe is. Dit zullen we in de praktijk hier en daar bij kunnen stellen.
Als je dan met 4 man bent dan verdeel je deze kanalen weer gelijk, dus bijvoorbeeld 1, 3, 6, 8.

Kun je 'm hier delen met link?

Dit is 'm volgens mij idd. En dan moet je gewoon van elke racer kunnen verwachten dat ze de kanalen on the spot aan moeten kunnen passen. Mensen met immersionRC moeten dan niet ineens op 2, 4 of 6 zitten en gaan miepen dat anderen ze storen. Zij moeten dan ook gewoon switchen. Juist door de andere merken wordt het bereik theoretisch/ effectief groter.

Dit kunnen we dan Kanaalverdeling A noemen, geschikt voor gelijke verdeling ImmersionRC en Boscam/Eachine vliegers. Ik zal vanavond of morgen nog een aantal kanaalverdelingen maken voor andere groepssamenstellingen.

Mooi om te zien dat lijstje

Bioscam dicht op elkaar gepropt begin einde ,verklaard ook problemen,
met gezamelijk vliegen .

Immersion mooi verdeeld .

eachine heeft veel kanalen valt me op .

Denk dat dit ongeveer de verdeling is van de “Raceband” van Immersion. Zij verdelen het spectrum nu ook verder dan de huidige 5740-5860 waar ze oorspronkelijk voor gekozen hebben. Weet niet waar de grenzen liggen van de toelaatbare frequenties hier in Europa voor het uitzenden van video…

Denk dat er ooit wel een norm zal gevormd worden zoals heeeel lang geleden met de Video2000, VHS en Betamax videotapes…

Dit lijkt me handig om aan het circuit te gebruiken. Kun kan iedereen gewoon z’n positie aangeven.

Tabelletje van [member=366]Reinier[/member] geïntegreerd dmv. groene rijen in document. Denk dat we hiermee al een mooi handvat hebben als we weer gaan vliegen.

Nice [member=223]walterkort[/member] !
Wellicht ook nog een kleine versie met alleen de kanalen erop die je altijd in je koffer kunt bewaren?

volgens mij kun je deze prima dubbelvouwen toch. Zal even kijken.

Bedrukte hoodies zijn onderweg…@bjorn, we moeten ook pennen bestellen voor op het veld :wink:

Goed bezig heren; ik ga m’n Eachine in m’n andere quad inbouwen, kan ik van beide gebruik maken.

Ook een goede: verplichting om de naam/initialen/racetag van de racer klein in een hoekje in het videosignaal te hebben. Dit kan met een sony 600tvl zelfs zonder een OSD. Op die manier is het meteen duidelijk wie er loopt te storen of op het verkeerde kanaal zit. Verder is dit voor toeschouwers ook heel erg handig, je ziet gelijk met welke piloot je meekijkt!