Overstap van Horizon naar Acro

Ik heb na 2 maanden vliegen op Horizon mode maar eens de overstap gewaagd naar Acro mode icm PID controller 1.
Het was een beetje onwennig, en de yaw-rate stond nog op 0,75 vanuit de Horizon mode, maar die moet om te beginnen omlaag.

Eerste vluchtje:

Tweede vluchtje ging al beter, tot ik overmoedig werd en te laag wilde vliegen :sunglasses:

Bij volgend mooi weer, een verder testen met een yaw-rate van 0 om mee te beginnen.

Ik heb afgelopen weekend weer een paar lipo’s leeg gevlogen om de PID’s beter afgesteld te krijgen, maar windkrachtje 5 is waarschijnlijk niet de beste tijd om PID’s te tunen.

Zal met deze instellingen ook nog een keer een paar rondjes vliegen als het een beetje rustiger weer is.

Oh ja, ik stop met de crashes te doen om een leuk intro te maken, hahahahaha. Deze was wel heel hard.

Ik zal nog eens wat filmpjes posten van de vorderingen na de overstap van Horizon mode naar Acro mode.
Twee compilatie filmpjes, eentje met een paar pogingen tot het vliegen door de Airgates, en eentje met mijn eerste rolls.

Ik vlieg tegenwoordig op PID controller 3 (CleanFlight)

Compilate met de pogingen om Airgates te pakken.

Compilatie met mijn eerste rolls.

Heb nu eindelijk maar eens een HD camera erop gemaakt, weet alleen niet of het gaat werken.

Hij weegt nu, inclusief 3S 1600mah lipo 575gram.
Denk dat ik moet overstappen op 5x4 props, ipv 5x3props.

Van het weekend eens een testvluchtje maken, om te kijken of er nog genoeg prut in zit.

De eerste keer op Acro is toch even wennen… Heb vorige week mijn eerste Acro vlucht in LOS gehad. Eén crash op 4 lipo’s, maar ja… heb zo voorzichtig gevlogen dat crashen bijna niet mogelijk was :wink:

Sinds deze week mijn Fatshark binnen. Eens kijken of we dit weekend naar buiten kunnen, ondanks het weer.
Hoop dat mijn eerste vluchten net zo goed gaan als die van jou!

Filmpje van de eerste vlucht met de HD camera gemonteerd.
Viel me alles mee, wat hij doet met de 5x3 props, maar wellicht zijn 5x4 props icm de HD camera toch beter.
Heb een paar setjes onderweg, dus zal binnenkort eens testen.

(hier en daar wat vochtig, dus was wel oppassen)

Was een heerlijk middagje om te vliegen, en de locatie leent zich goed om de mini uit te laten, mits het niet druk is.

Ik heb afgelopen Paaszondag een (goede) poging gedaan om Airgates te vliegen, maar dat is nog een stukkie moeilijker dan het eruit ziet.
Ik heb nog een hoop oefening nodig.

(dit is een compilatie van de beste pogingen, ik heb meer op de grond gelegen, dan ik daadwerkelijk aan het vliegen ben geweest :oops: )

Wel van het mooie weer genoten, en lol gehad met vliegen.

Waar was dit? Ziet er goed uit 8)

Wat ziet er goed uit, de locatie of mijn vliegkunsten? :?: :?:

De locatie ;D ;D ;D

En bedankt he, kans verspilt, nu kom je het nooit te weten. ;D

Fuckerdefuck dan leer ik nooit zo fantastisch vliegen als jij :twisted: :twisted:

Te laat, gaat je niet meer lukken, hahahahaha.

Gisteren voor het eerst gevlogen op een nieuw stekkie.
Ik begin het aardig door te krijgen nu, beetje bij beetje gaat het beter.

(helaas van de batterij van de HD camera leeg, dus dan maar met de live feed)