over geluk gesproken

maat van mij gisteren. ;D

komt aan wil graag vliegen accu op z’n quad zender aan en gas (LOS) :?:
kijk ik heb geoefend zegt tie nog. 8)
toen werd het stil, uhhh jongens ik zie hem niet meer ben hem kwijt zien jullie nog iets met de bril?? :o
ja ik zie hem naar links draaien tot ik stop zeg en gas erop terug hierheen.

en toen … :wtf:
1 km weg van ons batt warning en een seconde daarne batt crittical warning.
laatste wat we zagen quad die uit de lucht valt. :thumbdown: :’(

nou die ligt een pokke eind je mag van enorm veel geluk spreken als je die nog terug vind. :!:
hij heeft ook een Phantiom 3 dus die er achter aan gestuurd (vandaar dat we weten dat het een km was) in de hoop dat we de locatie konden vinden maar helaas.
dan maar lopen en hopen :crazy:

onderweg komen we wat mensen tegen dus een lochische vraag hebben jullie iets uit de lucht zien vallen?? :S

en je gelooft het niet
ja dat hebben we harde klap en piepte die is zeker kapot zeiden ze.
waar ligt tie ongeveer nou dat is wel een stukje verder nog.
we lopen wel even mee 10 min lopen hahaha :crazy:
en ja hoor daar piepte de lost an found beeper wat denk je 4 props weg en alles ok. :thumbup: :clap:
denk dat hij van ongeveer een meter of 200 naar beneden is gekomen. :lol:

wat een mazzel. props vervangen alles werkte naar behoren. om vervolgens met een hele lullige crash een arm te breken. :oops:

zonder die mensen hadden we dat ding nooit meer terug gevonden.

mag wel gezegd worden het bereik van de vtx en zender meer dan een km lang niet slecht.

Dat is even geluk hebben inderdaad!

Maar de onervarenheid komt wel weer boven drijven zo!
Ik blijf het zeggen… Zolang je niet kunt vliegen en/of een beginner bent, zoek grote weilanden op!
Met zoveel power zit je binnen enkele seconden op afstanden waarbij de quad niet meer zichtbaar is of waarbij je geen oriëntatie meer hebt.

En ja… ik ben net zo stom geweest :wink: Gelukkig met een mini quad van 6 tientjes.
En ook die was met minder power binnen enkele seconden op zo’n afstand dat de oriëntatie gewoon weg was.

waar wij vliegen is heel veel ruimte.

gelukkig begreep hij de boodschap die ik hem gaf achteraf heel goed.
los max 10m
eerste accu orienteren
dan pas gas erop en fpv

Juist!