OSD wazig probleem

Ik heb een probleem met mijn osd, ik gebruik een mavlink 2.0 module.
Het probleem is dat als ik mijn 600tvl camera aansluit de osd text wazig/vaag/doorzichtig wordt.
Als ik een andere camera aansluit is het probleem niet aanwezig, ook zonder camera is er geen probleem.

ik heb verschillende software geprobeerd (kvosd 2.2/kvosd 2.3/mwosd) en verschillende instellingen(pal/ntsc)

in de bijlage zijn de verschillen te zien

heeft iemand een idee wat hier aan te doen is?

Het kan te maken hebben met de hoge resolutie van je camera. Is de andere camera eentje die lager is dan 600tvl?

In MWOSD zit een instelling om het beeld bij camera’s hoger dan 600tvl te verbeteren. Dat is FASTPIXEL, deze staat standaard uit. Probeer deze eens aan te zetten en de sketch opnieuw naar je OSD te zetten. Wellicht dat het beeld dan beter is. De instelling zit in de Config.h

Oeps, zie nu ineens dat het een hele oude post is :crazy: :oops:

Misschien heb je het nog niet opgelost… :slight_smile:

Het is inderdaad een oude post, maar het probleem is nog niet verholpen.
Ik ben inmiddels gewend aan het wazige beeld :slight_smile:

Binnenkort ga ik mij quad toch opnieuw opbouwen, ik zal dan eens naar FASTPIXEL kijken. Eens zien wat dat doet.
Het zou ook nog aan spanning kunnen liggen, deze zal nu wel “vervuild” zijn.
Ik ga straks de cam aansluiten op de uitgang van mijn IRC VTX en dan een step up er tussen om 12v te krijgen.
Anders een nieuwe OSD er tussen die ik nog heb liggen (Micro MinimOSD), als dat niet werkt dan koop ik wel een nieuwe cam.

Bedankt voor je reactie.

Gelukkig, niet helemaal voor niks :smiley:

Andere optie zou nog kunnen zijn om te controleren of dat je naast het video signaal ook de gnd hebt aangesloten van je camera en/of je vtx aan de minimOSD. Beiden is het beste.

Nog even een update:

Ik heb een nu een andere cam en de micro minimosd aangesloten.
Ook vlieg ik nu op 4s, dus een bec zorgt voor 12v naar mijn cam.
Vervolgens een LC filter tussen de camera en de BEC gezet.
De micro minimosd op de 5v van mijn IRC VTX aangesloten.

Probleem is nog steeds aanwezig.

Ik moet nog even in de software duiken, heb nu mwosd 1.5 software draaien.
Als ik met een aanpassing in de software (bijvoorbeeld fastpixel aanzetten) het niet kan verhelpen dan is er gewoon geen oplossing.

Het enige wat het nog zou kunnen zijn dat de camera meer dan 600tvl is, met de hs1177 (andere quad) heb ik namelijk geen last.

Misschien een beetje overbodige vraag maar is de lens van je camera niet gewoon dof? Of dat er iets van een plastic je nog op zit? Die minim lijkt het gewoon te doen, ook met een andere cam dus ligt je probleem niet bij die minim of een verkeerde voeding lijkt me.