Opstijgen

Bij het opstijgen van mijn racedrone trekt hij enkel de linkerzijde omhoog. Rechts blijft die zo goed als aan de grond… Ideeën ?

Dit kan meerdere oorzaken hebben, zoals:

• ESC’s niet gekalibreerd
    -defecte ESC’s
    -vastgelopen motors
    -“Reversed channels”/ wrong channel mapping
    -Verkeerde bedrading

-Kijk eerst of de nummering van de motors(1-4) klopt en dat deze op de juiste plekken aan de FC vast zitten.
-Als dit klopt controller in de FC software of de channel mapping correct is en of ze niet ‘reversed’ zijn, controleer ook de endpoints.
-calibrer de esc’s.
Fly!

en draairichting en plaatsing van de schroeven (lettertjes steeds naar boven)

De nummering klopt, schroeven draaien correct…
Heb dus inderdaad 2 verschillende schroeven. 5x3 en 5x3 R.
Weet iemand welke waar moet?

als je quad scheef “opstijgt” dan zitten de juiste propellors in de juiste hoeken, met verwisselde props dan flipt je quad meteen en crasht ie. 't zelfde met als de esc’s met de verkeerde engine verbonden zijn.

Ik schat dat dat een van de esc’s niet goed gecalibreerd is.

Een andere mogelijkheid is dat een van de props er ondersteboven op zit. Zorg dat de text bij alle 4 hoeken bovenop zit.

Makkelijke tip: draai je propbladen in de lengterichting van de quad. De bladen die naar elkaar toe wijzen lopen van de quad af naar boven als ze correct zitten.

Kijk in Cleanflight even in het tabblad ‘configuration’. Daar staat de draairichting van de motoren.
Als die kloppen, moet je alleen nog zorgen dat de juiste props op de motor zitten.
Motor 1 (vanuit Cleanflight gezien) krijgt een rechts draaiende prop, motor 2 een links draaiende, motor 3 een links draaiende en motor 4 weer een rechts draaiende. En zet de prop inderdaad niet op z’n kop, letters naar boven.

zo moeten ze met cleanflight :wink: nummer en draairichting

Ik dacht bovenlinks 1, rechts 2, onderrechts 3 onderlinks :wtf: 4

Dan zal tie nie best vliegen denk ik :wink:

Bij mij moeten ze zo, in ieder geval. Ik hoop bij jou ook, en dat het je helpt. :slight_smile:

Suc6 met omzetten :thumbup:

het makkelijkste om te onthouden, en ook om later props te verwisselen etc. is denk aan dat bij het opstijgen van de quad (dus dat ie “lucht schept/schroeft” naar beneden) word de body van de quad “gekoeld” door lucht via de voor en achterkant van de quad naar het midden te draaien.

of als je alle props dwars zet, kan je met je vinger van de voorkant naar de binnenkant van de body langs de props gaan voor de juiste richting, en t zelfde met van de achterkant naar het midden van de body

Ik denk dat ze goed zitten de props. De nummering is die volgens open pilot dus moet kloppen 1 2
4 3
Zo dus te maken hebben met calibratie.
Ik laat het weten als ik er uit ben! Alvast bedankt voor de vele tips!!!

Painless 360 heeft net filmpje over gemaakt. Als je deze tips 1 voor 1 opvolgt, moet je tot oplossing komen. Is zeker de moeite om te abonneren op zijn kanaal

Dit is de juiste volgorde voor de CC3D flight controller. Cleanflight heeft de volgorde van het plaatje

Alles is nu gekalibreerd en dergelijke, wat ik nu voor heb is dat de drone niet meer reageert op de zender :o
Is zeker verbonden!!!

Het is dus een CC3D ? Wat gebeurt er als je de transmitter wizzard volgt ( input >> RC input) , zie je daar wel stickbewegingen ? En hoe heb je je arming gezet ?

In open pilot heb ik de zender kunnen configureren. Reageerde op stickbewegingen.is het mogelijk dat het aan een bijna lege batterij ligt?!

Hoe leeg is bijna leeg ? Sommige ontvangers vinden dat inderdaad niet zo leuk.

(arm functie? Misschien onder een aux gezet, of je stickinput is inverted zodat armen met normale stick positie niet lukt???)
De esc’s houden er vaak eerder mee op dan de ontvanger, maar lege batterij lijkt me niks.