Oplader LiPo batterij

Hoi allemaal,

ben op zoek naar een oplader voor mijn 4S Lipo’s met XT 60 connector. Welke opladers gebruiken jullie?

Iemand die tips heeft eventueel. Zou liefst twee Lipo’s tegelijk opladen.

Heb deze gezien bij droneshop.nl

Is aansluitbaar op het reguliere stroomnet en op een aparte stroombron indien nodig.

Bedankt en vriendelijke groeten,

Simon

Ook hoe ik deze moet instellen om de 4s LiPo op te laden. Heb Tattu R-Line 1550 mAh 120C batterijen. Maar mijn kennis van hoe dit correct in te stellen op de oplader is gering.

Bedankt en groeten,

Simon

Htrc t240 duo ac 150w dc 240w 10a touch screen dual channel battery balance charger discharger Sale - Banggood.com

Laders hoeft allemaal niet zo duur, deze gebruik ik, kan op netspanning en op gelijkstroom, uit bijv. een voeding of een andere LiPo.

Lader instellen op de juiste laadstroom is waar je vooral op moet letten, meestal staan ze al op LiPo, spanning/aantal cellen gaat automatisch, dus de laadstroom op 1C instellen is dan wat je moet doen, in dit geval 1,5A. Iets meer kan ook wel, maar hoge laadstromen is niet bevorderlijk voor de levensduur van de accu.

1 Like

@Simon

Een tip die ik nog wil geven, waar ik zelf ook ingestonken ben is dat er vaak naast een lader ook nog een input bron moet komen, vaak gewoon een adaptertje om de lader dmv XT60 stekker via adapter op stopcontact aan te sluiten. Kijk dat even goed na, ik had een ISDT
Lader waar dit dus nog niet bij zat.

Maarten

1 Like

Heb de ISDT D2 aangeschaft bedankt allemaal voor jullie tips!!

Leuk dat er terug leven in het forum begint te komen. @Netraam003 door jou volhouden natuurlijk.

Zal deze week een paar foto’s uploaden met mijn instelling van de oplader.

Bedankt allemaal en een leuk weekend gewenst!

Groeten Simon

@Simon

Met een paar actieve leden gaat het balletje hopelijk weer rollen :grin: top dat je een lader hebt gevonden, bij vragen gewoon posten :+1:t2::+1:t2:

Het is de D2 geworden met deze instellingen voor mijn 4s batterijen.

Groeten,

Simon