onderdelen

hey,

een kennis van mij weet onderstaande uit te halen voor 135 euro.
is dit iets en is de prijs goed?
welke onderdelen mis ik nog?

wat zit er bij : Quadcopter
1x : Quadcopter frame
1x : kk2.0 control board
4x : Turnigy Basic 25A
4x : 1100 KV motoren
1x : Turnigy 2200mah 11,1 V
3x : extra poten
2x : extra frame onderdelen
veder alle kabels die nodig zijn

wat zit er bij : fpv set
1x : Turnigy 500mah 11,1 V
1x : Fieldview 777 display
1x : Rc 305 5,8G AV Receiver
1x : Ts 351 5,8G Transmitter
1x : Camera + pan tilt
veder alle kabels die nodig zijn .

Ziet er vliegbaar uit.
Misschien proberen aan een KK2.1.5 of KKmini te komen, die hebben de MPU6050 Gyro/acc, die is een stukje beter als wat er op de KK2.0 zit.
De regelaars zou ik upgraden naar minimaal Turnigy Plush of regelaars met SimonK firmware (Afro ofzo)
En de 2200mah accu zou ik minimaal 40C nemen.

VTX en VRX ken ik niet, maar de Pan tilt is niet nodig om te kunnen vliegen, is alleen leuk als je headtracking ofzo wil gebruiken.

hahaha,

ben een leek, upgraden naar turnigy plush?? simonk firmware, accu 40c??

snap er niet veel van.

maar bedankt alvast :lol:

Typ ze maar eens in op hobbyking :wink:

Turnigy Plush ESC’s kan je gebruiken zonder ze te hoeven flashen met betere firmware.
Gaat vooral over de snelheid waarmee de motoren vanuit de regelaar aangestuurd worden.
SimonK en BLheli zijn extra snelle firmwares speciaal voor gebruik met multicopters, en kunnen met speciaal flashgereedschap op de meeste regelaars gezet worden IPV de originele firmware.

Wat betreft de accu zou ik op MBF de lipo handleiding eens goed doorlezen, dat scheelt je minimaal 1 accu:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/accu-laad-techniek/123782-wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die.html

Dat zou ik inderdaad zeker goed doorlezen anders sloop je geheid je accu :slight_smile:

Daarnaast zou ik gelijk wat meer accu’s bestellen. Laden kost toch 20-30 minuten en dat moet op locatie dan ook nog maar net kunnen.

Ik zie trouwens 4 x 1100kv motoren wat mij vrij minimaal lijkt (ik heb 4 x 2300kv) maar ook een best zware 2200mAh accu. Ik vraag me af of dat een lekkere combo is.

Okay.
bedankt alvast voor de info.
ik dacht, voor dat geld zijn het misschien wel leuke onderdelen om al mee te gaan knutselen.
morgen krijg ik het binnen. Zullen vast nog wel meer vragen van mijn kant komen :stuck_out_tongue:

Voor een 450 size copter is 1100Kv een hele mooie maat.
Als je er dan 8 of 9 inch props op zet moet je makkelijk 1 tot 1,5 kilo de lucht in krijgen (afhankelijk van type motoren).

2300Kv motoren worden veel voor de mini’s gebruikt, waar je kleinere props met meer toeren moet laten draaien.