NOOB!

Hee allemaal,

Ik ben echt een beginner.
heb tijdje geleden een hubsan x4 plus gekocht en kan er goed mee overweg.
Nu wil ik graag een upgrade.
ik zat zelf aan de Walkera f210 te denken.
Heeft iemand hier tips over of aanraders en afraders ?

Budget +/- €400

Thanks! :thumbup:

Even kort door de bocht :slight_smile:

Hoi,

Heb zelf een f210 en om te zeggen dat het speelgoed is of kansloze walkera meuk… Jein…
Ja omdat walkera een eigen pdb met fc , osd, rx en vtx heeft die door een op zich klik en kabellint systeem met elkaar verbonden wordt.
wat dus betekent dat je niet even kan upgraden naar betere onderdelen voor de verschillende parts waar de f210 mee is opgebouwd.
Grootste misser is dat de beginversies geen fatsoenlijke failsave voorziening had. Vlieg je buiten bereik zender of verlies je verbinding dan ging de f210 naar vol vermogen tot de lipo leeg was of erger… vul zelf maar in wat er nog meer kan gebeuren met een drone, ongekontroleerd op vol gas .
Bij de laatste versies zou dat opgelost moeten zijn.
En het ontbreken van een vtx met raceband tot voor kort, maar die is nu leverbaar voor de f210

Nee, omdat het apparaat zich kwa crashbestendigheid kan meten met de echte race drone merken als vortex, shendrones etc.
Vtx met raceband nu ook beschikbaar, al zit je nog steeds vast aan walkera parts.
Het speelgoedprul uit china van glasfiber of koolstofversterkt glasfiber of de dunne carbon frames zijn toch een stuk fragieler en breken makkelijker.
En mocht je het toch lukken om wat kapot tekrijgen aan de f210, spare parts zijn er genoeg.

Sjust mijn mening aan de hand van klein half jaar met de f210

Bedankt voor jullie reacties.

Ik begrijp dat dit niet de "beste"drone verkrijgbaar is, Maar ik ben pas begonnen met het drone vliegen.
Om nu al meteen 1500 eu aan een drone uit te geven vind ik wel erg veel haha. wie weet vind ik het naar een half jaar wel helemaal niks meer. Dus vandaar dat ik zat te kijken naar de f210.

Ik begrijp van BeeMan dat de prijs kwaliteit verhouden in ieder geval degelijk is en hij niet uit elkaar valt naar de eerste crash. Dit zijn voor mij de belangrijkste dingen. Of ik er een mega pro goggle of zo op kan aansluiten is niet echt belangrijk voor mij op t moment, ben tenslotte echt nog een noob.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval! hebben me geholpen.

Hoi Yoon,

Stel je gaat voor de f210, vraag dan of je de versie koopt met werkende failsave en liefst al met de vtx met raceband.
Weet die verkoper niet wat je met failsave bedoelt, dan laat de verkoper de transmitter binden met de f210. Props eraf uiteraard.
Throttle 50% zodat de motoren lopen, en dan de transmitter laten uitschakelen. De motoren moeten na enkele seconden uitvallen.
Doet de f210 dit niet en gaat deze naar max throttle en blijft daar tot je de lipo eruittrekt dan heb je de oude f210 zonder failsave.

Oude versie zou ik niet meer kopen, dan heb je betere andere keuzes voor iets meer, zoals de vortex pro bv.

Succes met kiezen

Voor 400 euro heb je een prachtig DIY setje met de componenten die jij wil. Je moet het alleen zelf in elkaar zetten :o

[member=631]Infinite Strongfire[/member]
Heb gisteren avond snel de f210 gehaald bij top rc. Kon niet wachten haha.
Toch bedank voor je advies!

[member=802]BeeMan68[/member]
Ik zal straks eens testen als ik thuis kom.
Thanks voor de tip!

Zo,

Jij bent snel… lijkt Overtoom wel…

Maar in ieder geval veel plezier met de f210. En nog 1 tip, zo snel mogelijk in acro gaan vliegen. Ik ben te lang blijven hangen in angle mode (stabilized mode) en kan nu best een rondje line of sight vliegen. Maar in horizon en acro ben ik gewoon slecht… oftewel is mijn vliegtijd in seconden uit tedrukken…

[member=802]BeeMan68[/member] je bedoelt dat ik hem een moeilijkheidsgraad moeilijker moet zetten?
Heb hem nu indd op de makkelijkste stand staan. Maar je raad aan om zsm op intermediate te zetten? Of op advanced ?
Of zit ik er naast ?

Hoi Yoon,

Laat ik het zo zeggen, als je in FPV wil gaan vliegen is intermediate en daarna zo snel mogelijk advanced te vliegen beter.
In beginner en intermediate doet de fc met meer of minder stabiliseren het vliegen makkelijker, maar dat maakt de overgang naar advanced weer lastiger.
Ik ben te lang in beginner mode blijven hangen, overgang naar intermediate en advanced is voor mij op dit moment frusterend.
Maar uiteindelijk is het jouw keuze wat je doet.

Klinkt ook erg logisch eigenlijk. Ik ga deze week eens wat proberen. Zal wel wat filmpjes uploaden. Miss dat er nog op of aanmerkingen komen op mijn vlieg kunsten waar ik wat mee kan [emoji12]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk