Noob zoekt ervaring

Hallo allemaal!!

Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een hele simpele kleine / goedkope quad. Het vliegen hiermee is mij zeer goed bevallen en ik vind het zelf tijd voor de volgende stap: Zelf een quad bouwen!!

Voor ik helemaal los wil gaan zou ik graag wat ervaring opdoen met het maken en tweaken van een quad (eerst nog geen FPV). Om niet direct bakken met geld uit te geven zat ik te denken aan het volgende:

QAV250, 4 x Emax 12A ESC, 4 x Emax 1806 Motor, 4 x Gemfan 5030 Propeller, 1 x CC3D Flight Controller, 1 x 2200mAh 30C Battery, 1 x Charger, 1 x Power Distribution Board:
http://www.mijn-hebbeding.nl/Webwinkel-Product-156905351/QAV250-Carbon-Fiber-Frame-DIY-ARF-Combo-MT1806-12A-ESC-CC3D-FC.html

Flysky FS-i6:
http://www.mijn-hebbeding.nl/Webwinkel-Product-156904781/FlySky-FS-i6-2.4G-6CH-AFHDS-RC-Transmitter-With-FS-iA6-Receiver.html’

Maak ik hiermee een enorme fout of schaf ik met bovenstaande nog iets “redelijks” aan?

Zouden jullie mij verder op weg kunnen helpen wat ik verder allemaal nog nodig heb? (dit zodat ik in mijn vakantie direct los kan ).
Ik zat zelf te denken aan het volgende:
• Reserve batterij
• 10 mln props 
• Schroevendraaiers
• Soldeerbout
• Tin
• Bekabeling? (ja/nee/wat/hoeveel?)
• Connectoren? (ja/nee/wat/hoeveel?)
• Krimpkous
• Accu bandje(s)
• 5V Buzzer
• Vergeet ik nog iets?

Allen alvast enorm bedankt! Als ik start zal ik zeker een bouwverslag posten.

In het linkje is een ZMR frame clone. Die waren vorig jaar redelijk standaard maar zijn ondertussen ingehaald door veel betere frames die veel minder snel kapot gaan (Lisam220, QAV-R220 etc). Ook word op dat formaat vaker met 2204-2206 motors gevlogen omdat die toch net wat meer power hebben.

CC3D is niks mis mee en je kan er de meest populaire software op draaien, echter wel met wat extra moeite. Je kan ook voor bijna dezelfde prijs een F3 flight controller kopen (motolabs cyclone, EPI F3 bijvoorbeeld) waar betaflight een stuk makkelijker op te flashen is en die een veel snellere processor hebben.

Bij ons in de groep zijn er veel mensen die met een goedkope Transmitter begonnen zijn, maar een modernere transmitter met SBUS support geeft je veel minder lag en dat merk je echt! Er is een goede reden dat de FrSky Taranis DE standaard FPV transmitter is; samen met de X4r-sb of XSR receiver heb je veel betere controle over je quad. Ook zijn de receivers lekker klein wat fijner inbouwen is.

Mik qua accu op 1300-1800mah, minstens 50c (liever meer, 75c) anders vragen je motors meer vermogen dan geleverd kan worden. 30c is echt niet fijn en 2200mah is best zwaar. Koop er niet een of twee, maar gelijk een stuk of 5. Anders ben je meer aan het opladen dan vlieguren maken.

ESCs kan je het beste voor LittleBee 20A Pro gaan, dat is bewezen materiaal. Als je iets meer bleeding edge wil kan je een setje 20A Blheli_S escs kopen zoals de Racerstar.