Nieuwe gopro interessant als flycam?

Dit lijkt me een tof ding.
Ik heb al een reguliere gopro, maar dit is natuurlijk weer kleiner, lichter en ja dat is wat we willen! :slight_smile:

actiecamera.htmlNieuwe gopro

Ik vind hem echt veel te duur. Kun je beter die xiaoaooamami of hoe die ook heet kopen. Geeft goed beeld en kost een fractie.

Klopt, het merkje is inderdaad erg duur om op het apparaat te laten drukken! :wink:
Toch ben ik wel echt een fan van de GoPro camera’s. Ik heb zelf de Hero3+ Black, maar durf er eigenlijk niet mee te gaan vliegen, want dat zijn wel hele dure crashes dan…

Moet je hier eens kijken
Runcam

[member=260]Wired[/member]

Ziet er goed uit, specs nagenoeg hetzelfde als van de Mobius.
Ik heb de filmpjes eens bekeken en de Runcam stoort zelfs minder als de Mobius omdat er een koper coating aan de binnenkant van de Runcam zit. Interessant dus lijkt mij!!!

Rob.

[member=321]merlin64[/member] De Runcam is dan ook echt gemaakt als FPV camera op een multi of plane.

Ik heb er een en als je in de buurt van Haarlem woont mag je hem best eens testen.

Helaas woon ik niet in de buurt van Haarlem, wel in de buurt van Eindhoven. Maar toch bedankt voor het aanbod :thumbup:.
Ik heb nu nog zo’n key-chain cam die het wel redelijk doet, maar ik ga nu toch een Runcam bestellen omdat ik het FPV-racen met een Gopro te duur vind.

Rob.

Ik heb gisteren die Xiaomi Yi gekocht. Van wat ik online heb gezien ziet het er qua beeld erg goed uit (vergelijkbaar met HERO 3+) en kost slechts 68 euro. Gelijk een USB kabel erbij besteld zodat ik kan vliegen zonder batterij (scheelt gewicht), kan gewoon op 5v aangesloten worden, direct op FPV transmitter of losse BEC.

Het enige is dat ik dan weer geen FPV setje heb nog haha, oh… en (nog!) geen racing quad, alleen een grote F550 :’(

Dat vliegen zonder batterij kan ook bij alle GoPro’s.
Voeding via de USB kabel.

ohw dat is echt vet slim van dat USB-kabeltje. Scheelt 19 gram. Al zie ik op de batterij van de Xiaomi Yi 3,7V staan…gaat dat wel lekker dan met 5V?

En kun je goed opnemen als je Actioncam ook als FPVcam gebruikt?

Het voeden vanaf USB is hetzelfde als met de GoPro kan inderdaad. De Yi en GoPro hebben beide een 1-cellige LiPo batterij met 3.7 volt, maar power vanaf USB is altijd 5 volt en dat gaat gewoon goed. Van wat ik begrijp (maar absoluut niet getest) is dat het opnemen en FPV vliegen gewoon gelijktijdig kan ja.

Dus, 63 euro, 4 euro kabeltje erbij, zonder batterij weegt het minder dan een mobius, kwaliteit zeer hoog! Nog niet gearriveerd maar kan eigenlijk niet missen voor die prijs.

Ik kan alleen spreken voor de GoPro maar ik vlieg met mijn video quad bijna altijd op mijn GoPro terwijl hij opnames maakt.
Dit maakt het framen van het shot een stuk makkelijker :slight_smile:

Er zit een vaste camera op omdat de GoPro ook nog in een gimbal hangt en je dus geen indruk krijgt hoe je quad eventueel te keer gaat in de wind. Tevens is het handig om een fallback te hebben omdat de GoPro nog wel eens wil uitschakelen. Weet niet of dat nog zo is maar de GoPro schakelde nog wel eens uit als het memory kaartje vol was of om andere onduidelijke redenen.
Op mijn race quad vlieg ik altijd met een vaste camera.

Heb zelf die Xiaomi Yi (met extra batterij :P) en ben daar zeer tevreden over. Ga zeker eens even kijken of ik hier nog een USB-kabeltje open kan knippen!!

Succes haha, ben erg benieuwd of de 5v werkt, daar heb ik niet heel veel over kunnen vinden. Veel mensen durven het niet aan… maar volgens mij is er geen reden waarom het niet zou moeten werken. Je kan sowieso pin 4 en 5 gebruiken voor video en ground, met batterij, just to be sure.